Senaste nytt

BusinessClass Loungehörna Köpenhamn Kastrup (CPH)

......fräsch lounch men lite förvånad över det skrala matutbudet en måndagskväll; bröd, ost o skinka. Ska inte SAS flagglounch ha lite mer?

Jo, det er hovedproblemet med denne lounge. Den er smuk, rummelig, lys, og dejlige faciliteter. Men maden er virkelig sparsom - det gør næsten ondt! Udbuddet af mad og drikke svarer slet ikke til ambitionsniveauet for loungen og er helt ude af proportioner: fattig, koldt, uinspirerende, uinteressant. En af de værste lounger jeg har været i mht. mad! Kun morgenmaden er acceptabel (for en europæer.) Servisair, CPH compartments, og Mermaid har bedre mad. Dertil kommer at deres størrelse er mindre og dermed nedtones forventningerne. Men hos SAS kommer den store skuffelse når man skal op og fylde tallerknen....En direkte hån mod gæster fra Asien, der ofte har svært ved at acceptere kold mad. En varm frikadelle, en gang gullash med kartoffelmos, en lille pølsevogn, eller en suppe-sektion ville afhjælpe katastrofen....

Vid arbetsytorna denna morgon men signerade gästboken. Allt ser ut att vara i sin ordning här. Strålande flygväder väntar bussen upp till ARN.

Sitter till vänster om hörnan eftersom det satt folk där. Har skrivit i gästboken. Är kvar till 0930 innan det bär av mot Åbo.

Signerade boken idag och försökte få tag i en tagg då min rök av från bagaget resan efter jag plockade upp min i OSL. De var slut.

Signerade boken idag och försökte få tag i en tagg då min rök av från bagaget resan efter jag plockade upp min i OSL. De var slut.

Ojdå, det var inte många dagar sedan vi fyllde på med 100st. Det går alltså runt 15-20st om dagen även om dom ligger bakom disken, 200 om dagen om dom ligger framme. Lite galet är det ju.

Ja, de letade men 'de var slut' var svaret. Men fick uppfattningen som att de lagt ut dem, även om de inte sa det..

Nej. Det har den inte. Den har en på tok för rosa ton. Nu hade jag iofs ingen tryckt logga att jämföra med, men den stämde inte med min nyckelring eller med min (kalibrerade) skärm.

Du har förmodligen rätt eftersom du var mer vetenskaplig i din färganalys än jag :) När jag tog en snabbtitt på banderollen i SL ARN (från samma batch som i CPH?) nöjde jag mig med att den såg bra ut och inte var rosa som på bilden.

Toppen