Senaste nytt

BusinessClass i ny skepnad

Så här ser det ut på search result sida i Chrome på en Mac...
Inte snyggt! Svårt att se vilken sökfras sökte jag på, eller?
Screen Shot 2014-12-02 at 16.35.48.png

Sökfunktionen fungerar fortfarande inte i Safari. Rubriken till inlägg är kolsvarta (när hände det?) Väldigt jobbigt måste jag säga, men även när det blandas grått, svart överallt. Och varför är inte "svar" över svar? Varför ska den vara över "visningar" Det ser fult ut.

Jag har funderat den senaste veckan om det blev bra eller mindre bra - man vänjer sig ju...
Den gamla designen stack ut - en tag som syns på hundra meter är ett starkt varumärke:) Likaså den gamla slogan "För medvetna resenärer" tycker jag var en mycket bra innehållsdeklaration.

Den nya utformningen sinalerar sober elegans - jag tänker på Mercedes reklam som går i svart.
Loggan, tja... den påminner om en sån där låsbricka som sitter på baksidan av en pin.

Nej tyvärr, det var bättre förr - den orangea utformningen gjorde mig glad. Nu ser det ut som BusinessClass fått sorgkant.
Men för mig är innehållet viktigast och i det avseendet tycker jag BusinessClass är en suverän sajt!

@Martin Björnström kommer ni lägga ut omröstning om vad vi tycker om den nya designen?

Även den lilla ikonen, shortcut icon, som finns tex i Firefox bookmarks är betydligt svårare att se nu när den orange färgen är borta. :(
Så jag instämmer med föregående "Det var bättre förr."

Jag tycker på riktigt att ni på Businessclass.se ska överväga att ändra tillbaks till gamla designen eller åtminstone förändra den nuvarande så man känner igen sig. Tycker att det är ängsligt att byta designprofil helt och hållet, på gränsen till tjänstefel i och med att varumärket och profilen är så pass etablerad bland alla medlemmar.

Tycker också att den nya profilen (bortsett från att den inte är konsekvent implementerad) inte återspeglar en modern resenär, utan mer den gamla tidens lyx. Men förutom det finns det ingen idé eller tanke bakom designen. Säkert har någon av era designbyråer sagt att orangt känns billigt och att svart och vitt minsann är "premium", men det som ni har skapat är inte bra design punkt slut.

Jag jobbar på en av Sveriges största reklambyråer och även tagit fram varumärkesidentiteter tillsammans med några av landets bästa designbyråer. Om feedbacken är konsekvent negativ, vilket den är i det här fallet, så är det ett tydligt tecken på att man är helt fel ute. Då hjälper det inte att ha 130 slajds som argumenterar för det nya designprogrammets förträfflighet.

Designbyrån ni har valt verkar väl hyfsat kompetent (inga ikoniska jobb i portföljen, men verkar ha hyfsat bra koll på kontemporär design) men frågan är om ni har gett dem en bra brief, tillräckligt stor budget för att de inte ska göra jobbet med vänsterhanden (alternativt praktikanter) andra förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb...

Hej. Bra att det finns liv i den här tråden. Jag tycker det är viktigt att upprepa att det som man ser på webben nu är inte en slutprodukt. Det är, som tidigare nämnts bara en mellanfas på en komplett ny design, som skal upplevas som mer modern, mer premium och ja, mer genomarbetat.

Det ska sägas att arbetet inte har varit så mycket fokuserat på denna mellan fas och att det har i huvudsak varit fokuserat på den slutliga produkten som skal lanseras under Q1. Utformningen av denna mellanfasen har skapat reaktioner, man vi har också feedback från medlemmar som är nöjda.

Oavsett, det vi har fokuserat på är de goda argumenten för att ta BusinessClass några steg längre . BusinessClass är en webbplats som många gillar mycket bra. Det ser vi på all feedback vi har fått.

Men när vi nu går ut i den stora världen, är både vi i redaktionen och alla designbyråer som vi har talat med, överens om att den befintliga konstruktionen inte var lämplig .

Orange är min egen favoritfärg så det kan jo smärta att ersätta den. Men vi tror att det slutliga designen kommer att sticka ut, den kommer blir mer modern, mer användarvänlig, den kommer att rikta sig till en bredare publik och med en profil som gör att vi faktiskt har en chans att nå ut globalt. Det ska bli spännande.

Döm inte ut oss på det som är här nu, men på det som kommer...

Det finns väl inget som hindrar att ni ändå kör med orangea taggar? :) Det går alldeles utmärkt att ha olika färger för olika tillfällen på samma logga. Det har företaget jag arbetar på, vi har dessutom några olika färgval till loggan på visitkortet t ex. Vid lite striktare tillfällen är den svartvit och andra gånger när vi ska sticka ut har den någon av våra färger.

Toppen