Senaste nytt

BusinessClass i ny skepnad

Nya loggan för tankarna till...

48164.jpg
imagestintinmoleskin.jpg

KihOsh.jpg

Upplever att jag måste fokusera när jag ska titta på aviseringarna i inboxen, det ser ut som ett syntest i fasen där optikern fråga är det bättre nu? Om det här är 1 och det här är 2 vilken är bäst?

Svart är lyxigare, men kerningen i logotypen känns inte genomtänkt. Avståndet mellan "C L A" känns helt galen.

Hade även valt Futura som rubriktext och sedan serifen som brödtext, tycker inte Futura funkar så bra som brödtext, inte med den vikt och storlek som ni har valt just nu i alla fall. Rubrikerna känns också alldeles för små just nu, det bör vara större skillnad mellan texterna.

I övrigt en positiv förändring. Det orangea temat var lite kaxigare och syntes bättre, detta känns mer premium men saknar samma själ.

Känns inte särskilt exklusivt. Föredrar den tidigare, om jag ska vara ärlig. Den passade bättre och kändes mer gedigen och genomtänkt än denna. Exklusivitet baserat på logotypen är inte huvudanledningen till att jag besöker sidan. Detta blev inte bra, sorry.

Jag instämmer med @simontemplar om att kerningen känns jättekonstig vad gäller C:et och det gör mycket i att logotypen inte känns så professionell. Även om svart känns lyxigare kommer det vara svårare att hitta igen en medresenär med en svart BC-tagg.
Personligen gillar jag den Orangea taggen på min svarta kabinväska. Den bryter av riktigt snyggt tycker jag. :) Men men, man är väl lite partisk och skadad samtidigt. ;)

För att fortsätta med lovord tycker jag nu att det känns betydligt exklusivare (om det är strävan) med det nya sobra intrycket - än det skrikiga orangea som var tidigare. Jag måste erkänna att jag ibland tyckte det var lite jobbigt bland folk att det bakom en skrikande orange banner stod "businessclass" klart och tydligt. Inget fel med det sistnämnda, förstås, men lite mer low key känns åtminstone väldigt mycket mer exklusivt. För mig.

Toppen