Senaste nytt

Business till Vegas

Liden79

Medlem
Hej!

Jag kikar efter en resa till Las Vegas i början av sommaren. Hittar inte så många bra alternativ så jag tänkte kolla om någon annan har bättre koll

Varifrån vill du börja din resa? ARN
Var är din destination? Las Vegas
När vill/behöver du resa ut? 21-24 maj
När vill/behöver du komma hem? 30 maj - 2 juni
Hur länge vill du vara borta? Ca 1 vecka
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 2 barn (9&11)
I vilken kabinklass? Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? 400000 Poäng + 2st 2-4-1
Vad är det viktigaste för dig? Borta ca 1 vecka och över 27 Maj (födelsedag).
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?Nej

Las Vegas är ett lite trångt nålsöga eftersom det kommer kräva att du åker till en United hub och byter där. Lufthansas Eurowings flyger från MUC, men det går inte med EuroBonuspoäng.

Jag skulle kolla Lufthansa till Denver, LA, San Fran, Chicago och sen vidare. Min gissning är att 99% sannolik blir resan inrikes med United i ekonomiklass. Air Canada eller TAP släpper 4 platser men det blir lite utmanande att hitta resten.

Som sagt Vegas brukar vara svårt att hitta bra och billiga biljetter, även för pengar.
Åker dit då och då, brukar sikta på någon bra flygplats lagomt långt bort, LAX, SFO osv.. sen ta en separat bokning med tex South West till Vegas.

22 maj finns det 6 business CPH - SFO med SAS, kan vara en del av resan...

Jag bokade denna vägen och lade sedan till SFO-LAS med United (economy) på min Las Vegas-resa.

Hej! Tack för alla svar, då blir det så vi gör, ska hålla lite koll på dessa flighter.
Dock osäkra på ifall det är vegas vi ska till... eller om vi tar Paris istället.
Har dock en sas award till NY bokat över datumen, så det börjar bli lite i-lands problem över detta :)

Hej! Tack för alla svar, då blir det så vi gör, ska hålla lite koll på dessa flighter.
Dock osäkra på ifall det är vegas vi ska till... eller om vi tar Paris istället.
Har dock en sas award till NY bokat över datumen, så det börjar bli lite i-lands problem över detta :)

Bokat 27/5 - 8/6 med SAS via cph. Eftersom det blev via fly premium så får vi se om vi bilar till Vegas eller köper en enkel från SFO samma dag som vi landar.

Toppen