Senaste nytt

Business till Hong Kong, vilket bolag väljer ni?

På tal om detta ser jag att Swiss använder sig av Cathay på en del flygningar från Hong Kong till Zurich. Men att alla dessa verkar fullbokade trots att det bara skiljer 20 min mellan Cathay och Swiss egna plan, så har två frågor.

Är Cathay så mycket bättre så det blir slutbokat fortast, eller är det annan anledning?
Vad händer med EB-poäng om det är bokat via Swiss men trafikeras av Cathay?

Fråga ett är väldigt subjektiv. Men Cathay är ett grymt bra bolag. Tillgång på platser handlar nog mer om hur många platser Cathay ger till Swiss.

Inga EB-poäng om detta bokas så..

Det är nog väldigt svårt att slå SAS på denna rutt ur ett praktiskt perspektiv.

Ser inte att det finns någon europeisk business lounge som är riktigt värt ett extra stopp.

Om du åker själv är SAS med singelsäte en självklarhet, är ni två kan Swiss vara ett alternativ.

Det är nog väldigt svårt att slå SAS på denna rutt ur ett praktiskt perspektiv.

Ser inte att det finns någon europeisk business lounge som är riktigt värt ett extra stopp.

Om du åker själv är SAS med singelsäte en självklarhet, är ni två kan Swiss vara ett alternativ.
Har SAS diamond så har åtkomst även till Star gold lounger och den i Zurich verkar ju fin enligt många. Men extra stopp blir det ju inte, SAS flyger ju bara från Köpenhamn. Så blir stopp i Köpenhamn, Munchen, Zurich eller Frankfurt oavsett vad man väljer?

Jag skulle ha (och har) valt Qatar. Jag reser till Taipei då och då (ARN-DOH-HKG-TPE).

Komforten med Qatar vinner över antalet byten, faktiskt. Och det är ju trevliga lounger både i Doha och Hong Kong...

Proev noget nyt! For eksempel Emirates, China Airlines (via AMS), Etihad, Shanghai Airlines (via BUD), eller noget helt femte, "outside the box". Jo mere du funderer frem og tilbage nu - jo stoerre forventninger faar du og jo mere skuffet risikerer du at blive. I den sidste ende er det dagsformen der er mest afgoerende for en god oplevelse (baade FA's og din egen).

Proev noget nyt! For eksempel Emirates, China Airlines (via AMS), Etihad, Shanghai Airlines (via BUD), eller noget helt femte, "outside the box". Jo mere du funderer frem og tilbage nu - jo stoerre forventninger faar du og jo mere skuffet risikerer du at blive. I den sidste ende er det dagsformen der er mest afgoerende for en god oplevelse (baade FA's og din egen).
Jag har precis samma dilemma/beslutsproblem när jag ska resa någonstans som TS men jag säger ändå AMEN på detta.

Brandten's travel bucket list ska fyllas

• Gilla
Reactions: pep
Lyfter denna tråd igen, vilket bolag hade ni helst åkt med idag? Halvkrav att det ska ge lite EB poäng, vilket minskar ner valen en del. Och underfråga, hade ni helst åkt A340-600 med LH eller A340-300 med Swiss?

Toppen