Senaste nytt

[Business] Sverige-Thailand t/r fra 13854 SEK Lufthansa Group

Jag flög OS i juni till BKK och var väldigt sunkig kabin. Kändes verkligen som kabinen var nedgången och sliten, maten hade också försämrats rejält (jämfört med pre-pandemi). Var också tidigare benägen att välja OS men är nu mer tveksam.

Jag flög OS i juni till BKK och var väldigt sunkig kabin. Kändes verkligen som kabinen var nedgången och sliten, maten hade också försämrats rejält (jämfört med pre-pandemi). Var också tidigare benägen att välja OS men är nu mer tveksam.

Ja, kabinen är lite sunkig på OS.
Det enda som gav OS bra betyg för egen del var maten. tråkigare flygplats än VIE får man ju leta efter och loungen är inget man blir direkt exalterad över.
Att det går snabbt att ta sig mellan anslutningarna är det enda positiva. Men någon vidare lång mellanlandning har man inte direkt lust till.

Ja, kabinen är lite sunkig på OS.
Det enda som gav OS bra betyg för egen del var maten. tråkigare flygplats än VIE får man ju leta efter och loungen är inget man blir direkt exalterad över.
Att det går snabbt att ta sig mellan anslutningarna är det enda positiva. Men någon vidare lång mellanlandning har man inte direkt lust till.

ZRH har dock samma fördel som VIE med snabb anslutning även om du blir tvungen att ta dig mellan gate D/B till A. Så inte ens på marken kan man ge OS någon egentlig fördel över LX.

ZRH har dock samma fördel som VIE med snabb anslutning även om du blir tvungen att ta dig mellan gate D/B till A. Så inte ens på marken kan man ge OS någon egentlig fördel över LX.

Ja, tåget är ju ganska smidigt. Rent fysiskt så fixar man nog samma tid i Zürich.

Jag flög OS ena vägen och LX andra vägen och om jag skulle tvingas välja igen så hade jag valt LX. Kabinen var fräschare hos LX och maten var marginellt bättre (måste säga att OS gått ned sig rejält, jag gillade dem innan pandemin men nu var det inte bra). Vinerna var också något bättre hos LX. IFE var lika usel på båda, känns som LH group verkligen gått ner sig.

OS flight attendants virker friskere og mere "sporty" end LX/LH FAs? Det er som om at de er gladere for deres passagerer end hos de 2 store?

Toppen