Senaste nytt

Business+ Stockholm/Europe - Tokyo

sidecar

Ny medlem
Söker resa till Tokyo främst, alternativt förslag på semester-resor till Asien för två. Vi är helt flexibla gällande datum utan fokus är på att resa när tid och upplägg för att använda/boka med poäng är som bäst.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Tokyo främst, alternativt Asien.
  3. När vill/behöver du resa ut? inom 12 månader.
  4. När vill/behöver du komma hem? flexibel
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2v
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business class (alt First)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? Amex 2-4-1 samt 306k Eurobonuspoäng (varav 125k expire 31st Juli 2023) dvs måste bokas innan detta datum.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Resa bekvämt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibel

Inget jag kände till. Registrerade mig men fick inte access. Finns det någon guide här på business class till verktyget? Om detta inte är rätt forum för att få input på förslag på resor så söker jag gärna själv, men då behöver jag lära mig först hur jag gör det och process för att boka. Tack på förhand!

Inget jag kände till. Registrerade mig men fick inte access. Finns det någon guide här på business class till verktyget? Om detta inte är rätt forum för att få input på förslag på resor så söker jag gärna själv, men då behöver jag lära mig först hur jag gör det och process för att boka. Tack på förhand!
Om du väl kommer in är det väldigt straight forward, som vilken sökmotor som helst med förklarande text hur du söker. UIt är ju kanske inte det snyugaste, men det gör sitt jobb.
Du kan även söka på sas hemsida för star allaince bonusresor och se vad som visas där, det är det enda som det är säkert att SAS faktiskt kan boka.

Tips är börja söka den längst sträckan. Börja kolla flyg som går från hnd/nrt. Tex bkk, lhr, fra, muc, zrh, vie. Sen efter dessa kolla connections hem.

Hittade bifogat med SAS Star Alliance-sökning. Knappt 2 veckor i Japan i mars nästa år. Finns säkert på fler datum, jag orkade bara leta i 5 minuter. :)

Utresa med Lufthansa 747-8i, hemresa med EVA, så ganska trevligt tror jag. Drygt 3000 kr i skatter för två personer. Ring och boka så kan du lägga på Stockholm-Wien samtidigt t/r (tror att det går ett Austrian-flyg som gör att man hinner bytet i Wien på morgonen). Går eventuellt att ändra Stockholm-Wien-Frankfurt till Stockholm-Frankfurt på utresan när resan väl är bokad.

Attachments

• Screenshot from 2023-04-12 16-08-42.png
    Screenshot from 2023-04-12 16-08-42.png
    49,7 KB · Visningar: 165
  • Screenshot from 2023-04-12 16-08-55.png
    Screenshot from 2023-04-12 16-08-55.png
    57,9 KB · Visningar: 173
Last edited:
Toppen