Senaste nytt

Business med SAS till Chicago

jerixon

Medlem
Flög i Juni till Chicago med nya kabinen i Business. En mycket behaglig flight med bra mat och service. Tycker de nya kabinerna och konceptet är mycket bra!
 

Jakob K

Medlem
Här hittar du vilka plan som är på tur av A340:

SAS New Cabin | Scandinavian Traveler

Flyger du i höst, så räkna med den gamla kabinen. SAS har åtta A340 och skall väl precis börja med första kabinbytet, så oddsen talar för att du får flyga med gamla kabinen. LN-RKP har en annan inredning än övriga med full-flat. Reg-nummer hittar du på på t.ex:

Scandinavian Airlines flotta – Wikipedia

Gamla inredningen är ju gammal och lite sliten, men det är inte direkt så att man lider där i stolen. Beror på dina referensramar och förväntningar. SAS styrka tycker jag ligger hos personalen.

Det är intressant hur olika man kan uppleva saker. Jag tycker SAS svaghet sitter i personalen.

Mvh
 

KalleSus

Medlem
Förvisso upplever vi saker olika.
Jag är nog mest benägen att hålla med Flood om att styrkan sitter i personalen. Under alla år som jag flugit med SAS kan jag bara påminna mig en enda gång att jag har blivit negativt behandlad av personalen. Det var en dansk purser på en flygning mellan Stockholm och Köpenhamn som visade ett markerat stort ointresse för allt som hade med servicen och passagerarna att göra.
Jag försöker förtränga den händelsen och koncentrerar minnet på att just den flygningen var min första med SAS DC9-20!

I övrigt idel vänlighet, hjälpsamhet och uppmärksamhet.
Men nu tror jag bestämt att vi kommit en bit ifrån ämnet.....
 

bricce

Medlem
En fråga. Är som ROP Gold med Thai men har även EB-BASIC med sas. Ska jag checka in med EB kortet eller ROP Gold? Vet ni hur många poäng man får med SAS i C t/r.
 

palmen

Moderator
En fråga. Är som ROP Gold med Thai men har även EB-BASIC med sas. Ska jag checka in med EB kortet eller ROP Gold? Vet ni hur många poäng man får med SAS i C t/r.
Information om hur många poäng du tjänar hittar du på SAS hemsida
SAS points charts - SAS
Beroende på vilken bokningsklass du har i business kommer du tjäna olika mycket poäng.

Vart du ska kreditera dina poäng är väldigt svårt att svara på i och med att det inte framgår vad målet med poängsmalandet är samt övriga resmönster. Starta gärna en separat tråd med frågor om vart du ska kreditera poängen så att inte denna tråd helt hamnar off topic.
 
Toppen