Senaste nytt

Business London - Stockholm

micke99

Medlem
Skall till Stockholm med jobb ett par veckor i JAN 2020. Jag kommer ha en privat weekend med familjen i London i anslutning till det så tänkte flyga London-Stockholm helst Heathrow eller Gatwick.

Är där något flygbolag som sticker ut i Business på den sträckan? Tänker om de är värt att betala extra för det? Helst dock inte helt för mycket.

Har för övrigt bara EBS och bryr mig inte om poängen intjäning, + ett PP för lounger.

Tacksam om någon har några tips eller tankar om det hela :)
 

Mr Planning

Medlem
Bättre värde om du inte jagar poängen, är att boka en vanlig ekonomi biljett och betala för nödutgången så du sitter bekvämt istället.

PP ger dig ju lounge :)

Om inte SAS plus kostar så mycket mer, så kan det ju vara värt för fasttrack & prio bagage (samt SAS lounge)
 

micke99

Medlem
Ok då blir det nog sas plus... Bo bra i london skall vi göra. Och ryan är inget alternativ.

Om man åker sas plus och ej har eb status har man någon tillgång lounge i london då? Annars har väl iofs pp rätt ok lounger där...
 

Canadien

Medlem
Ok då blir det nog sas plus... Bo bra i london skall vi göra. Och ryan är inget alternativ.

Om man åker sas plus och ej har eb status har man någon tillgång lounge i london då? Annars har väl iofs pp rätt ok lounger där...

Ja 4 lounger att välja på. Sök här i forumet så finns tråd om loungehopping
 

micke99

Medlem
Tack för alla svar.

Får kolla lite reviews vilka lounger som är värt ett besök. Får kanske bli lite loungehopping. Verkar finnas några bra pp alternativ med på lhr..
 
Fly med BA:) Garantert seat block samt at de har fri drikke med riktig Champagne. Mye bedre mat også enn den kuben du får på SAS:eek: Så har du jo også muligheten til å bli medlem i British Airways Executive Club / One World. Kommer du deg opp på BA sølv har du mange fordeler som lounge o.l I tillegg får du 50% mere poeng (Avios) OneWorld har et mye bedre fordelsprogram enn Star Alliance etter min mening:)
 
Toppen