Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

plover

Medlem
Snyggt spottat @Senator, personligen hade jag föredragit dagflygning i First, i alla fall en väg, Swiss kör väl mest natt till JNB. CPT har dag och natt, men där är det tunnsått med kampanjbiljetter.
 
Även vi bokade till Johannesburg, 2 pers för det facila priset av 21 200kr. Fanns många platser kvar med first, men det kostade ca 7500 kr mer per person och sträcka, tycker inte det är värt för nattflygning, bättre att lägga pengarna på plats i stället.
 

Senator

Moderator
Snyggt spottat @Senator, personligen hade jag föredragit dagflygning i First, i alla fall en väg, Swiss kör väl mest natt till JNB. CPT har dag och natt, men där är det tunnsått med kampanjbiljetter.

I min erfarenhet innan pandemin så flög alla de stora europeiska bolagen: Lufthansa, Swiss, Air France, British Airways ner till JNB över natten sen stod man på marken hela dagen innan man vänder hem på kväll. Det stod mycket bundet kapital på marken på O.R. Tambo International Airport i form av A380, B747-400ER/B747-8i och diverse B777..

CPT däremot är min erfarenhet att man antingen flyger ner över natten från Europa och hem på dagen eller ner på dagen och hem på natten. Väldigt lite First till CPT.

Personligen skulle jag alltid ta två nattflighter om det gick.

Kul - exakt samma sak här, vi åker i november med Swiss, ToR på det fina kampanjpriset. Nästa F får bli en dagflygning, @Senator har säkert bra koll på lämplig destination.

Nu innan denna stänger kan du boka Dubai, Mumbai och Delhi rakt av som har dagsresa dit. Dock lite konstiga tider hem. Eller så bokar man en lång resa som JNB med längre stop i FRA/ZRH. Särskilt ZRH-JNB hinner man med att njuta länge innan man sover.
 

plover

Medlem
@Senator, kom på en sak till om du är i kontakt med LH-regimen och det är att de skulle verkligen få cred för att göra översikten på kampanjsajten bättre om det fanns en kalender som visar tillgängligheten per månad/valda datum - tror många inklusive jag själv sitter och matar in datum bara för att få upp den tråkiga "no flights available" sidan. Alla sitter ju inte med proffsverktygen och scoutar :)
 
@Senator, kom på en sak till om du är i kontakt med LH-regimen och det är att de skulle verkligen få cred för att göra översikten på kampanjsajten bättre om det fanns en kalender som visar tillgängligheten per månad/valda datum - tror många inklusive jag själv sitter och matar in datum bara för att få upp den tråkiga "no flights available" sidan. Alla sitter ju inte med proffsverktygen och scoutar :)
Därför alla (läs jag) sitter med proffsverktygen just för att inte ALLA skall få det enkelt att boka. Tänk dig även tanken på SAS *A sökningen att det inte går att boka First Class, alla platser försvinner snabbare!
 

freppa87

Medlem
@Senator, kom på en sak till om du är i kontakt med LH-regimen och det är att de skulle verkligen få cred för att göra översikten på kampanjsajten bättre om det fanns en kalender som visar tillgängligheten per månad/valda datum - tror många inklusive jag själv sitter och matar in datum bara för att få upp den tråkiga "no flights available" sidan. Alla sitter ju inte med proffsverktygen och scoutar :)

Därför alla (läs jag) sitter med proffsverktygen just för att inte ALLA skall få det enkelt att boka. Tänk dig även tanken på SAS *A sökningen att det inte går att boka First Class, alla platser försvinner snabbare!

Jag vill bestämt minnas att det i tidigare liknande kampanjer funnits just en kalendervy med färger över tillgängliga datum per destination?
 

plover

Medlem
Good point såklart, och världen är inte rättvis - men om man tänker kundvård utifrån LH perspektiv så är det väl en no-brainer ? Har också för mig att det funnits en kalendervy tidigare, men jag kan ha förväxlat det med annat bolag. Skulle ju också kunna vara ett differentierat erbjudande, dvs endast trogna/bästa kunder får tillgång till det fönstret.
 

Senator

Moderator
Idag har jag fått ett trevligt mejl från ansvariga i Sverige och klipper in ett lite avsnitt från mejlet som visar att feedbacken från oss har blivit mottagen på ett bra sätt:

"Jag är ganska säker på att du har väckt ett antal frågor när det gäller den här typ av kampanj som kommer att påverka framtida processer till det bättre. Igen, tack för att du lyfte dessa frågor och vi skall göra allt vi kan för att undvika denna typ av misstag framöver".

Businessclass.se 1 - Lufthansagruppen 1

Hoppas nästa kampanj kommer snart.
 
Toppen