Senaste nytt

[Business/First] Companion Deal med Lufthansa och Swiss från Norden till många desinationer

Lufthansa-gruppen kör en ny Companion Deal, dvs man måste boka minst två biljetter för priserna.

Från Stockholm , t ex 2 i F till Singapore för 45.999 SEK
Från Köpenhamn , t ex 2 i F till Johannesburg för 36.999 DKK
Från Helsingfors , t ex 2 i F till Beijing för 2.999 EUR
Från Oslo , t ex 2 i F till Delhi för 37.999 NOK

Finns även från Vilnius, Riga och Tallinn.

Finns erbjudande för Premium Economy, Business som First.

Resperiod 2021-01-02 till 2021-12-10.

Edit: Rättat reseperiod

När jag följer länken ovan står följande om reseperiod på Lufthansas sida.
”Choose your travel dates within the following period: 15 December 2020 - 15 January 2021”

Början av december 2021 är väl ca 11 månader efter 15 januari 2021?

Ja om reseperioden skulle vara 15 Dec 2020 - 15 Jan 2021 så är det väl inte konstigt om du inte hittar något i december 2021? Eller missar jag något?

Vet ej? Min poäng var just att reseperioden som @ZZZebra uppgav i inlägget inte stämde med vad Lufthansa uppger via länken i samma inlägg.
Varför du valde att ”mästra” mig med ett inlägg om 11 månader mellan januari och december kan vi lämna därhän, fick svar från @Enhet

Vet ej? Min poäng var just att reseperioden som @ZZZebra uppgav i inlägget inte stämde med vad Lufthansa uppger via länken i samma inlägg.
Varför du valde att ”mästra” mig med ett inlägg om 11 månader mellan januari och december kan vi lämna därhän, fick svar från @Enhet

Jag misstänker att det är lite felskrivningar på Lufthansas sida. Reseperioden varierar mellan olika avgångsorter, för Stockholm står att det gäller med avresa till januari 2021. Jag har provbokat hösten 2021 med avgång från ARN och då får jag priserna som anges kampanjen. Har gjort några stickprov på olika destinationer i F och ville bland annat hitta SIN med LH/LX ut och SQ hem. Men hittar bara kampanjpriser när man åker LH/LX, vilket ju är gott nog.

Så är destinationerna av intresse under 2021 så tycker jag att det kan vara värt ett försök att hitta biljetter. En tripp i F ger dessutom bra poängintjäning. Om man gör ett extra hopp på vägen, t ex ARN-MUC-FRA-Destination, så kan man tjäna upp 40-50K poäng för ca 25 KSEK (Sydamerika ger mest). Jag siktar själv på att boka 1-2 resor i F på denna deal men tänkte ha is i magen och vänta till efter årsskiftet så att spenden kommer in på rätt år.

Gällande datum: ja det känns som det gick lite snett. Kollar Swiss.com ARN-DXB och första vecka i december 2021 finns med.

Det kommer nog många flera av dessa. Allt för kassaflöde och likviditet.

Toppen