Senaste nytt

[Business class] Ungern - USA - t/r 7500-9000 kr (Skyteam)

Jag bokade nyss följande Puerto Rica-resa på KLM's hemsida för 5356 SEK:

SanJuan.jpg

Om någon nu ännu försöker få in VS i sin bokning, så min strategi var att söka BUD-LON, LON-LAX, LAX-LON och LON-BUD som flerortsbokning på webbplatsen (ingen skillnad vilket land är vald som marknad). Borde nog fungera även med t.ex. SFO och LAS. AF och KL är båda som codeshare-bolag för VS över Atlanten. Troligen optimerar söket, i fall ni har typ BUD-SFO och SFO-BUD.

Precis sådana här besvär är orsaken till att jag föredrar telefonbokningar, för då kan jag ge mina flyg i detalj på basis av Matrix. Och före det har jag pusslat med EF ett flyg i taget. Tar tid, men jag gillar detaljer. :) Flygbolagena borde ha typ 8-12 sökfelt på nätet för flerortsbokningar (multicity) och troligen hittas inte ändå alla godkända flyg. ;)

Klumpig? Gillar deras save fare-funktion. Så kan man leta fram olika rutter och bestämma sig när man letat klart vilken man vill betala.

Klumpigt med en liten skärm och utan ordentlig tangentbord och mus. Med en bärbar eller stationär dator är det lättare att kolla samtidigt t.ex. XPs/TPs på basis av ruttens längd med Great Circle Mapper, världskartan för att se t.ex. var någon ort finns och Wikipedia för bl.a. flygrutter. Och så EF är ju absolut bättre tillgänglig med en traditionell användaranslutning, d.v.s. med tangentbord och mus.

Blev 2 Puerto Rico vändor bokade för mig med.
Blev att flyga Delta One och Air France via NYC båda vändorna.
5100kr och 5200 Respektive i KLM appen.
Bra deals för att få flyga lite och nöta in lite XP =)
Dessutom 100% refundable enligt appen så ingen fara på taket så att säga!

Jag bokade nyss följande Puerto Rica-resa på KLM's hemsida för 5356 SEK:

Visa bifogad bild 107549

Även mitt andra försök att boka blev utan e-ticket. Hum... Problemet nu är ju att vi som vill få hjälp att boka en resa längre fram inte kommer igenom köerna på telefon. Moment 22 för flygbolagen...

Blev 2 Puerto Rico vändor bokade för mig med.
Blev att flyga Delta One och Air France via NYC båda vändorna.
5100kr och 5200 Respektive i KLM appen.
Bra deals för att få flyga lite och nöta in lite XP =)
Dessutom 100% refundable enligt appen så ingen fara på taket så att säga!
Kul kanske vi ses på flyget!! Första resan i maj för mig.

Råkade boka en resa jag med till till Puerto Rico i slutet av oktober, 3 pers tur/retur ca 16000 kr (ni inleder mig i frestelser :) Är lite ny gällande detta, så undrar hur ni tänker med resa ARN - XXX - BUD och sedan BUD - XXX - ARN. Är det dags att kolla redan nu enligt er erfarenhet?

Råkade boka en resa jag med till till Puerto Rico i slutet av oktober, 3 pers tur/retur ca 16000 kr (ni inleder mig i frestelser :) Är lite ny gällande detta, så undrar hur ni tänker med resa ARN - XXX - BUD och sedan BUD - XXX - ARN. Är det dags att kolla redan nu enligt er erfarenhet?
Nej, det finns risk för att flygbolagen påstår att detta var en mistake fare och kancellerar biljetterna. 2-3 månader innan avgång brukar det vara billigast att boka positioneringsflyg. Om man flyger med endast handbagage och har frikostigt samvete kan man bryta mot biljettreglerna och skippa sista segmentet/segmenten av resan (t ex om man avslutar med London-Budapest och kan man resa hem ifrån London istället).

Toppen