Budgetresenär
Medlem
Jag bokade nyss följande Puerto Rica-resa på KLM's hemsida för 5356 SEK:
Klumpig? Gillar deras save fare-funktion. Så kan man leta fram olika rutter och bestämma sig när man letat klart vilken man vill betala.
Kul kanske vi ses på flyget!! Första resan i maj för mig.Blev 2 Puerto Rico vändor bokade för mig med.
Blev att flyga Delta One och Air France via NYC båda vändorna.
5100kr och 5200 Respektive i KLM appen.
Bra deals för att få flyga lite och nöta in lite XP =)
Dessutom 100% refundable enligt appen så ingen fara på taket så att säga!
Får du fram din bokning på Saudia's hemsida och vad är biljettstatus där i så fall?Även mitt andra försök att boka blev utan e-ticket. Hum... Problemet nu är ju att vi som vill få hjälp att boka en resa längre fram inte kommer igenom köerna på telefon. Moment 22 för flygbolagen...
Jupp och på Virgin. Gissade att det var vouchern som spökade (har 4000 kr i tillgodo hos KLM) och testade utan den. Lyckades! Fick e-ticket direkt. Hoppas dom kan applicera den efteråt när det lugnat ner sig.Får du fram din bokning på Saudia's hemsida och vad är biljettstatus där i så fall?
Nej, det finns risk för att flygbolagen påstår att detta var en mistake fare och kancellerar biljetterna. 2-3 månader innan avgång brukar det vara billigast att boka positioneringsflyg. Om man flyger med endast handbagage och har frikostigt samvete kan man bryta mot biljettreglerna och skippa sista segmentet/segmenten av resan (t ex om man avslutar med London-Budapest och kan man resa hem ifrån London istället).Råkade boka en resa jag med till till Puerto Rico i slutet av oktober, 3 pers tur/retur ca 16000 kr (ni inleder mig i frestelserÄr lite ny gällande detta, så undrar hur ni tänker med resa ARN - XXX - BUD och sedan BUD - XXX - ARN. Är det dags att kolla redan nu enligt er erfarenhet?