Det blir mycket low-eco i Europa med SAS ungdom (och 2år till iaf). Svårt att motivera biljettpriser på 8000kr T/R när SAS ungdom kostar 1.500-2.000kr inkl 100% intjäning. Är Star Alliance Gold, så jag får ju iaf några fördelar. Har bara åkt en T/R i C inom Europa...
På long-haul har det blivit någon enstaka business (länge sedan), och en del economy extra....
Business Class Syndrome Plus för min del. Håller det ganska bra i skick dock med en hel del i Economy kortdistans. Dock får man lite storhetsvansinne när man blivit uppgraderad på en bit, och efter det tror att uppgraderingarna ska komma på löpande band...
Så härligt som Business Class än må vara, så tycker jag faktiskt att Economy (även på långdistans) är helt okej, i alla fall än så länge då man fortfarande är ung och immun mot jetlag och bakfyllor. Så Blue nivå med andra ord.
Så härligt som Business Class än må vara, så tycker jag faktiskt att Economy (även på långdistans) är helt okej, i alla fall än så länge då man fortfarande är ung och immun mot jetlag och bakfyllor. Så Blue nivå med andra ord.
Med mestadels inrikesflyg så går jag i ständig terapi för mina enstaka utsvävningar i premiumkabiner. Eller så kan man se det omvänt, att mina resor i premium är terapi för allt inrikes...
Kalasflygning med Ethiopian i C i fredags! Och idag gjorde en enorm trötthet samt 3 economy-flygningar FCO-OSL-ARN-KRN (den sista dessutom med mellanlandning) mig fullständigt apatisk. Trodde aldrig UME-KRN skulle ta slut. Dessutom gick det hela alltså via Gardermoen som jag upplever som ett jobbigt ställe. Och via OSL ska jag igen om 6 dagar...
Tar hellre en longhaul till Tokyo.
Har precis bokat maken och yngsta på Singapore Airlines PEK-DPS i Business med Eurobonus. Jag betalar för ekonomi så att jag får EB poäng. Mileage whore? Första ekonomi resan jag åkt på ett tag. Hoppas jag slipper anfall