Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Tokyo med LOT 12242 kr

Förstår inte heller. Enl ny beräkning får jag det till 7,4! I rest my case!
Det är 7 betyg som fyllts i och ett som lämnats blankt
Totala summan av betygen är 60, dividera detta med 7 och du får 8,57 som avrundas till 8,6.
Så tror jag det fungerar utan att ha insikt i hur koden ser ut bakom.

Det är 7 betyg som fyllts i och ett som lämnats blankt
Totala summan av betygen är 60, dividera detta med 7 och du får 8,57 som avrundas till 8,6.
Så tror jag det fungerar utan att ha insikt i hur koden ser ut bakom.
Nej, jag tror man får tänka att 0 på Service också är en betygssiffra (om än förvånande lågt) om det ska vara korrekt. Eller annars har man alltså i betygsättningen hoppat över service, som ju är en väldigt viktig aspekt i den här branschen. En nolla i service känns ju inte realistiskt hur som. Jag kan ändå flyga med LOT tror jag : )

Nej, jag tror man får tänka att 0 på Service också är en betygssiffra (om än förvånande lågt) om det ska vara korrekt. Eller annars har man alltså i betygsättningen hoppat över service, som ju är en väldigt viktig aspekt i den här branschen. En nolla i service känns ju inte realistiskt hur som. Jag kan ändå flyga med LOT tror jag : )
Som sagt, om du väljer ett betyg kan du sätta 1-10, man har dock valet att inte sätta betyg och då blir det 0.
Antar att det är så för att vissa kategorier går itne att betygsätta, tex underhållningssystem som saknas på de flesta plan på shorthaul inom Europa. Även svårt att bedömma mat och dryck om man väljer att inte äta och dricka.
Det är upp till var och en som lämnar dessa rapporter att betygsätta det de själva vill, inget som tvingar någon att fylla i allt eller vissa kategorier

Jag förstår resonemanget. Recensenten väljer hur/vad som bedöms. Dock borde kategorin service vara applicerbar på alla flyg oavsett kabinklass.

Hur som helst så lockas jag av LOT Polish med dessa fina priser till Tokyo.

Tänkte boka en Tokyoresa i vår och såg denna, låter helt OK med tor med LOT 787 Business för ca. 12.000:- (och 100% EB-poäng) MEN hittar ingen recension av 787/Business. Har ingen i detta forum provat och kan delge om det är prisvärt?

Jag googlade fram en handfull recensioner (efter att jag hade bokat, så klart!) och den sammanfattande bedömningen är att det verkar vara bra men inte fenomenalt. Intressant att det bara är 18 platser i business, kanske får man lite annan känsla då. Deras Premium Economy verkar dock vara ett kap om man väger samman pris, service och poängintjäning.

Toppen