Senaste nytt

[Business class] Stockholm-New York/Boston, T/R, Lufthansa&co, 15.000 SEK inkl.

Tänkte dra över till USA i sommar och med denna deal så blir det verkligen intressant med tanke på att jag inte hittar några low economy mina sökningar ger ca 10.000 med långa transfertider i eco.

Om man ska åka med LX/LH vilken är då den bästa upplevelsen.
Om man tar LH så kan man ju åka A380 och med LX är ju Z klass uppgraderingsbar med Eurobonus till First, är det någon chans i h****e att man lyckas med en sådan uppgradering? Vad skulle ni gjort? Jag har bara Eurobonus poäng så vill ju heslt hålla mig inom *A.

Jag hade bokat LX via Zurich. Om du skall uppgradera till Första-klass hade jag åkt ner med LX 4707 (SK 605) på morgonen och vidare med LX 14 som avgår 13:00 till JFK. Jag hade åkt med LX 14 eller 16 till JFK och undvikit LX 18 till EWR då denna är på A340-300 utan nya F. I augusti kör inte SAS SK 605, då kan man åka ner kvällen innan. Då hinner du med HON/First loungen. Jag hade kombinerat detta med UA (CO) hem till Arlanda direkt :p

Tack Senator!
Jag är tyvärr ex-cph men jag kommer säkerställa att jag inte hamnar på A340-300:an för om man ska åka F så vill man ju ha nya F :D

Funderar på att sikta på västkusten ut & östkusten hem med open jaw.

Tack Senator!
Jag är tyvärr ex-cph men jag kommer säkerställa att jag inte hamnar på A340-300:an för om man ska åka F så vill man ju ha nya F :D

Funderar på att sikta på västkusten ut & östkusten hem med open jaw.

Ok, exCPH är väl ok... Notera att A340-300 används även på LAX och SFO, medan A330-300 numera finns till BOS, YUL, MIA samt ORD i tillägg till JFK från GVA/ZRH. Jag har haft glädjen av resa två gånger på A330-300 med LX14 i Första-klass. En underbar produkt!

Hej!

Hakar på frågeställningen från jumbooze. Hur sannolikt är det att en uppgradering till F går igenom? Förstår att det finns olika parametrar som spelar in men en kvalificerad gissning duger fin fint!

Tock

Hej!

Hakar på frågeställningen från jumbooze. Hur sannolikt är det att en uppgradering till F går igenom? Förstår att det finns olika parametrar som spelar in men en kvalificerad gissning duger fin fint!

Tock

Från 0 till 100%.... Det måste vara ett skäl: överbokat t.ex. Jag har flyttas 1 gång på Swiss och 2 gånger på Lufthansa. Det finns några saker som hjälper; Guldkort, ingen specialmat...

Men om man är EBG och har en pott poäng hade jag gjort följande:
Alternativ A: "Garanterat" med bränna 50t poäng när man bokar (i mån av plats)
Alternativ B: "Mellanläge": kolla fram till 3 dagar innan på t.ex. ExpertFlyer hur kabinen ser ut. Är det rätt öppet så är chansen rätt liten, och dags att köra A om det finns plats
Alternativ C: "Is i magen": kolla om det är fullt, chansa att det blir fullt i Y och C

Någon använde ordet "tjata". Tror inte det är en bra strategi. Håll också förväntningar nere.. Och sist, man har inga "rättigheter" bara för man råkar ha en fin färg på ett kortet. Man får det man betalar för. Att betala med poäng är bara en annan forum för valuta.

Last edited:
Jag satsar nog på alternativ A :D för mig skulle det vara väl värt 50k då jag aldrig åkt Foch vad jag har hört om LX F är att den ska vara riktigt bra.

Fint!

Tack för tipsen! Vi är två så det blir mittensäten.

Ska boka med Swiss inom kort. Ska definitivt försöka uppgradera till F och se till att njuta av loungen i Zurich.

Siktar på det tidigare flyget med SAS så får man mer poäng plus mer tid i loungen :D
Nu ska man bara få ihop alla trådarna och boka innan kampanjen tar slut.

Bokat och klart. Nu ska jag bara styra upp uppgraderingen. Det saknas några ynka poäng för en uppgradering till F för två pers.

Toppen