Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

Eller kanske med tanke på att flygbolaget heter BRITISH AIRWAYS så är det mer intressant vad det BRITTISKA PUNDET har för växelkurs? ;)

Nja, jag vete tusan hur det här fungerar.

Grundpriset Stockholm-San Fransisco är just nu 14529SEK jämfört med 14247SEK enligt senaste uppdateringen från Dr Miles. Den skillnaden är nog beroende på valutafluktuation. Men det är ju samma grundpris oavsett om det publicerande bolaget är AA (USD), BA (GBP) eller AY (EUR). Så vilken valuta ligger egentligen till grund för dessa joint venture fares?

@JensE: Var såg du totalpriset 16000 på ARN-SFO?

P.S: Enligt ExpertFlyer är ILR21AP uppdaterad senast 20JUL2015 så något gjorde de uppenbarligen här i veckan.

Nja, jag vete tusan hur det här fungerar.

Grundpriset Stockholm-San Fransisco är just nu 14529SEK jämfört med 14247SEK enligt senaste uppdateringen från Dr Miles. Den skillnaden är nog beroende på valutafluktuation. Men det är ju samma grundpris oavsett om det publicerande bolaget är AA (USD), BA (GBP) eller AY (EUR). Så vilken valuta ligger egentligen till grund för dessa joint venture fares?

@JensE: Var såg du totalpriset 16000 på ARN-SFO?

P.S: Enligt ExpertFlyer är ILR21AP uppdaterad senast 20JUL2015 så något gjorde de uppenbarligen här i veckan.
15000 inte 16000. Finns hur mycket som helst.'
Testdatum med icke optimerad routing.

sfo.png

Riktigt intressant.

Väljer du AA-opererade flyg över Atlanten är base fare+skatter = 11623+3472 = 15095 SEK

Väljer du samma rutt men med BA-opererade flyg över Atlanten är base fare + skatter 14529+3472 = 18001 SEK.

Det finns ingen publicerad fare (just nu) med base fare = 11623 SEK.

Var detta inte något @agehall upptäckte i en annan tråd..?

Jo, det var exakt vad jag hittade. Dessutom upptäckte jag att det inte gick att boka via AA.com men det gick utmärkt via ba.com...

Toppen