Senator
Moderator
Vi får väl se vem som är hetast på gröten![]()
testade snabbt med Air Manager som hänvisar till att ringa...
Vi får väl se vem som är hetast på gröten![]()
Lyckas inte hitta hur jag bokar detta med Swiss i augusti, kan någon hjälpa?
Swiss.com
Naturligtvis..lyckades inte få fram priserna bara. Gick dock bättre när jag rensade cookies ?
Kanske en dum fråga, men hur räknar jag baspoängen i eurobonus på swiss i P klass? Enligt cirklemapper är det 4870 miles arn-zrh-ewr, blir det då x2 i och med returresan + 200% av det i och med P klass?
ARN-ZRH är väl fixed?... Åker du med SAS kärrorna är det väl 3 000 EB poäng + Silver/Guld bonus? Men Swiss är bättrevet inte vad du får mellan ARN-ZRH där
http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/SWISS/
Jag menar du kan boka Swiss flygnummer som flygs av SAS så tjänar du mer EB poäng
ZRH-JFK är 3 931 miles som jag gissar avrundas till 4 000 x 2 = 8 000 varje håll.. Ungefär så
Antingen är jag väldigt trött nu eller så missförstår jag![]()
SWISS P klass ger:
200 % till SAS EuroBonus
arn-zrh-jfk 4856 Miles (som avrundas till 5000?), så om jag åker den sträckan fram och tillbaka med Swiss så blir det 10.000 miles. Sedan är det 200% intjäning till EB = 20.000 EB . Eller?
Resor inom Europa och resor utanför Europa räknas olika, och du måste dela upp (alltid) segment för segment då alla program räknar detta per segment:
ARN-ZRH = "fixed" antal poäng
ZRH-JFK = baserat på distans
Om man flyger SAS flyg bokat som LX flygnummer mellan ARN-ZRH/GVA har jag för mig att du får flera Eurobonus poäng
Så:
ARN-ZRH LX med flygs av SAS = 3 000
ZRH-JFK LX flygs av LX = ca 8 000
så runda slängar 22 000 t/r