Kontentan är att man kan åka via 3 städer i Kanada, och en handfull städer på USAs östkust + några sträckor inom Europa.
Austrian punkt 2 listar SFO och LAX. Så även västkusten om man vill ta en rejäl omväg?
EDIT: Sorry, missade att jurgenb noterade och frågade detsamma.
Ett annat exempel från Swiss:
STO-GVA-ZRH-YTO/YMQ/WAS/TPA/NYC/MIA/EWR/BOS-US/UA/LX/LH/AC-NYC
Betyder detta att man kan boka t.ex. STO-GVA-ZRH-YYZ-NYC till liknande pris?
Säg att man får en sån idé... då är väl nästa steg att se om det finns tillgängligt? Tänker jag rätt att begränsa sökningar (t.ex. på Expertflyer) till klassen P och se vad som kommer upp? Finns det möjlighet att bolagen trots reglerna har begränsat tillgänglighet på kombinerad biljett som går via SFO så att det inte går att boka, eller måste de gå med på detta enligt reglerna ovan så länge som biljettklass P finns på varje leg så att säga? Det känns ju lite underligt att SFO finns med som val för en biljett som skall sluta i NYC?
Så mycket att lära... Om inte det finns en annan tråd att peka på kanske detta är en lika bra tid som någon att förklara hur man läser tabellerna även för "vanliga människor"
Förresten hittade jag en tråd här: (men litar mer på bc.se så det skadar inte att fråga och bekräfta)
Deciphering Fare Rules - Hack My Trip