Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Hawaii T/R, oneworld JV, 23.000 SEK inkl. skatter

Jag har inte kollat men om det går att åka via Manchester (det gick göra med Curaco dealen)
så får man ytterligare 2x 20, totalt 1540 TPs alltså.
så här mao ARN - HEL - MAN - LHR//LCY - JFK//EWR - LAX - HNL/OGG/KOA

Vidare så kan man få till AA flightcode mellan ARN - HEL = fler Avioser

Det går att få 1420 TP som max, men kräver att man flyger mellan EWR och LAX (eftersom AA där enbart har två klasser, First och Economy). Mellan JFK och LAX flyger man med treklass (First, Business och Economy).

Fom 7e Januari 2014 får man de här sätena i Business om man väljer en flight med Airbus 321
verkar vara 2 om dagen.

500d6ddeaecc4fd8800149cb767f2254-business-bed.png

A321_transcon_business_class_side_lg.jpg

Ja, jag såg det efter att jag bokat min resa och har tyvärr bokat "fel" flighter. Hoppas man kan få lite tur och ställa sig på standby som OW Emerald och kanske få åka med. Mitt flyg går en timme senare än A321-flighterna och borde hinna. Om jag gör det kommer en recension.

Det finns en liten annan rolig rutt där man kan testa något ganska unikt, nämligen flyga från USA och landa samma datum på ARN.

Åker man HNL-LAX-BOS på eftermiddagen från HNL hinner man på kvällen en Red Eye LAX-BOS och landar man BOS i tid att hinna med BAs BOS-LHR som avgår runt 07:30 på morgonen och landar i tid att hinna med sista LHR-ARN flighten. Från HNL till ARN skulle det ge 210 + 210 + 140 + 40 TP och en unik upplevelse.

Missar jag något nu Senator, men det enda som gör detta möjligt är väl flighten BOS-LHR? Dvs det har inget med HNL att göra egentligen..?

Precis Agehall. Poängen var att LAX-BOS är en av en handfull inrikesrutter med 210 TP och att man kan testa USA - Europa dagsresa. Kanske något för Stefan62 så han kan undvika Sleeper Service från USA? ;)

Det finns en liten annan rolig rutt där man kan testa något ganska unikt, nämligen flyga från USA och landa samma datum på ARN.

Åker man HNL-LAX-BOS på eftermiddagen från HNL hinner man på kvällen en Red Eye LAX-BOS och landar man BOS i tid att hinna med BAs BOS-LHR som avgår runt 07:30 på morgonen och landar i tid att hinna med sista LHR-ARN flighten. Från HNL till ARN skulle det ge 210 + 210 + 140 + 40 TP och en unik upplevelse.

Kul?
Det där är ju ett enda långt lidande.;)

Jag är ganska säker på att jag läst gnäll om catering på BOS-LHR morgonflighten,
frukost( eller om det var brunch) och afternoon tea och ingen riktig lunch, man anländer LHR hungrig.

Kul rutt är att passera datumlinjen och anlända dagen innan man åkte.

Kul?
Det där är ju ett enda långt lidande.;)

Jag är ganska säker på att jag läst gnäll om catering på BOS-LHR morgonflighten,
frukost( eller om det var brunch) och afternoon tea och ingen riktig lunch, man anländer LHR hungrig.

Kul rutt är att passera datumlinjen och anlända dagen innan man åkte.

Men kom igen nu, lite äventyr är det väl? En Red Eye på 5 1/2t i en B737-800 blir väl helt perfekt innan man trycks ihop 8 pers som sill ombord en B777? :)

Men kom igen nu, lite äventyr är det väl? En Red Eye på 5 1/2t i en B737-800 blir väl helt perfekt innan man trycks ihop 8 pers som sill ombord en B777? :)

Om det är äventyr du är ute efter kan jag rekomendera Prestwick-Ibiza mer Ryan
där händer det saker var och varannan flygning.

Holiday flight horror as drunken thugs rampage on plane to Ibiza - Daily Record

Drunk Scots heading to Ibiza got so drunk they thought they had arrived at destination when plane touched down at Paris so they could be arrested | Mail Online

Ja, jag såg det efter att jag bokat min resa och har tyvärr bokat "fel" flighter. Hoppas man kan få lite tur och ställa sig på standby som OW Emerald och kanske få åka med. Mitt flyg går en timme senare än A321-flighterna och borde hinna. Om jag gör det kommer en recension.

Jamen nu när du vet hur du ska optimera bokar du väl en till resa,
kommer över 2.500 TP och får en upgrade voucher på köpet :)

Här är mer att tänka på, fast jag tittade på några flighter i jan och feb men hittade ingenting.
763s scheduled for LAX-OGG - FlyerTalk Forums

Toppen