Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Europa enkel, Austrian/Lufthansa/SWISS, från 1.850 SEK inkl.

Dr. Miles

Expert
Jagar ju en hemresa från Prag 24 Sept.
Kanske detta kan vara något
De har inte bra pris till Karlstad men från Prag (PRG) finns det följande priser.

till Stockholm från ca 2.000 SEK inkl. skatter
till Göteborg från ca 2.400 SEK inkl. skatter
till Oslo från ca 3.000 SEK inkl. skatter.
 

Sakoz

Medlem
Söker du tur/retur OCH är borta minimum 4 dagar?

Jag har provat utresa lördag hem söndag.

Sedan sökt på rena enkelbiljetter med ett hopp till ex. CDG eller LHR Då hittar jag både LH och LX för ca 2300--2700 SEK. Fick t.o.m. Z- flexible på SWISS sajt (aldrig sett det begreppet tidigare).

@Senator hur hittade du D biljetter för bra pris?
OT Varning: Hur många poäng blir det på Z och P klass till Eurobonus på exempelvis ARN-ZRH-LHR alternativt ARN-FRA-CDG
 

Senator

Moderator
Jag har provat utresa lördag hem söndag.

Sedan sökt på rena enkelbiljetter med ett hopp till ex. CDG eller LHR Då hittar jag både LH och LX för ca 2300--2700 SEK. Fick t.o.m. Z- flexible på SWISS sajt (aldrig sett det begreppet tidigare).

@Senator hur hittade du D biljetter för bra pris?
OT Varning: Hur många poäng blir det på Z och P klass till Eurobonus på exempelvis ARN-ZRH-LHR alternativt ARN-FRA-CDG

Det finns ett antal möjliga utmaningar här bland ditt och en del andras inlägg:
1. Det är inte alla marknader som har envägspriser som detta har jag märkt. Så håll diskussionen till avresa från Skandinavien nu är mitt tips.
2. Tur/retur i P och Z har ett antal begränsningar. Bland annat hur länge man är borta
3. ExpertFlyer, ExpertFlyer och ExpertFlyer Där kollar man 3 saker: fare rules (hur länge måste jag vara borta), routing (hur kan jag åka), availability (finns rätt bokningsklass när jag vill åka).

Sen boka via Lufthansa.com är mitt tips om svar på fråga 3 är ok.
 
Toppen