Dr. Miles
Expert
Uppdaterad: 2016-04-13
British Airways + Cathay Pacific (CX), Malaysia Airlines (MH) & Qantas (QF) kombo biljett.
Tyvärr stopover är max 2 dagar per stopover så det ger inte så mycket flexibilitet.
Köpa senast 2016-APR-14
[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien&Nya Zeeeland T/R, British Airways, från 26.300 SEK inkl. skatter
STO/GOT-Australien/Nya Zeeland T/R
Flygbolag: British Airways (BA) + Cathay Pacific (CX), Malaysia Airlines (MH) & Qantas (QF)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INCSALE
Pris:
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2016-APR-14
Gäller för utresa: mellan 2016-APR-21 och 2016-OCT-28
Stopover: Obegränsad antal stopover är tillåten, varav
Byte: upp till 6 byte i varje riktning är tillåtna
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 3.600 SEK per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Bangkok/Singapore/Hong Kong/Kuala Lumpur-(CX/MH/QF/JQ/3K)-Australien/Nya Zeeland
----
Uppdaterad: 2015-08-31
Helt värdelöst med ny stopoverbegränsning som är max 2 dagar per stopover.
Köpa senast 2015-SEP-07
[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien&Nya Zeeeland T/R, British Airways, från 27.200 SEK inkl. skatter
STO/GOT-Australien/Nya Zeeland T/R
Flygbolag: British Airways (BA) + Cathay Pacific (CX), Japan Airlines (JL), Malaysia Airlines (MH) & Qantas (QF)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INCSALE
Pris:
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2015-SEP-07
Gäller för utresa: --
Stopover:
Byte: upp till 6 byte i varje riktning är tillåtna
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 3.600 SEK per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Hong Kong/Kuala Lumpur-(CX/MH)-Australien/Nya Zeeland
Tillåtna routings (Stockholm-Sydney):
---
---originalpost 2013-06-13---
Köpa senast 2013-JUN-19
[Business class] Stockholm/Göteborg-Auckland T/R, British Airways, 30.200 SEK inkl. skatter
STO/GOT-AKL T/R
Flygbolag: British Airways (BA) + Cathay Pacific (CX), Japan Airlines (JL) eller Qantas (QF),
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INCSALE
Pris: 23.667 SEK + skatter ca 6.500 SEK och uppåt, totalt ca 30.200 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2013-JUN-19
Gäller för utresa: mellan 2013-JUN-12 och 2013-SEP-30
Stopover:
Barnrabatt: 33% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 3.600 SEK per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Hong Kong-(CX)-Auckland
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Tillåtna routings:
British Airways Club World (Business class på longhaul linjer) på B747:
(Foto: Vaniljvodka)
Cathay Pacific Business class
(Foto: Dr. Miles)
Japan Airlines nya Business class, Sky Suite
(Foto: Jacob)
BusinessClass.se har testat British Airways Club World.
Club World till Boston, British Airways (Concorde)
BusinessClass.se har testat Cathay Pacifics Business class.
Hong Kong till Sydney i Cathay Pacific Business Class (bjornstrom)
BusinessClass.se har testat Japan Airlines Business class.
BusinessClass.se testar Japan Airlines nya Sky Suite (Jacob)
Reserapport av medlemmar:
British Airways Club World.
Cathay Pacific Business class
Poängintjäning:
(40 + 140 + 140 + 40) x 2 = 720 Tier Points till British Airways Excecutive Club
British Airways + Cathay Pacific (CX), Malaysia Airlines (MH) & Qantas (QF) kombo biljett.
Tyvärr stopover är max 2 dagar per stopover så det ger inte så mycket flexibilitet.
Köpa senast 2016-APR-14
[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien&Nya Zeeeland T/R, British Airways, från 26.300 SEK inkl. skatter
STO/GOT-Australien/Nya Zeeland T/R
Flygbolag: British Airways (BA) + Cathay Pacific (CX), Malaysia Airlines (MH) & Qantas (QF)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INCSALE
Pris:
- Australien: 21.725 SEK + skatter från ca 4.560 SEK och uppåt, totalt från ca 26.300 SEK inkl. skatter
- Auckland: 23.588 SEK + skatter från ca 4.340 SEK och uppåt, totalt från ca 28.000 SEK inkl. skatter
- Christchurch: 24.519 SEK + skatter från ca 4.340 SEK och uppåt, totalt från ca 28.900 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2016-APR-14
Gäller för utresa: mellan 2016-APR-21 och 2016-OCT-28
Stopover: Obegränsad antal stopover är tillåten, varav
- 2 fria stopover är tillåtna.
- Ytterligare obegränsad antal stopver är tillåtna mot 200 EUR per stop.
- Varje stopover får inte överstiga 2 dagar.
Byte: upp till 6 byte i varje riktning är tillåtna
- upp till 2 byte i Europa i varje riktning
- upp till 3 byte i Asien (exkl. Kina) & Oceanien i varje riktning
- ett byte i Kina i varje riktning
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 3.600 SEK per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Bangkok/Singapore/Hong Kong/Kuala Lumpur-(CX/MH/QF/JQ/3K)-Australien/Nya Zeeland
----
Uppdaterad: 2015-08-31
Helt värdelöst med ny stopoverbegränsning som är max 2 dagar per stopover.
Köpa senast 2015-SEP-07
[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien&Nya Zeeeland T/R, British Airways, från 27.200 SEK inkl. skatter
STO/GOT-Australien/Nya Zeeland T/R
Flygbolag: British Airways (BA) + Cathay Pacific (CX), Japan Airlines (JL), Malaysia Airlines (MH) & Qantas (QF)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INCSALE
Pris:
- Australien: 21.990 SEK + skatter från ca 5.200 SEK och uppåt, totalt ca 27.200 SEK inkl. skatter
- Auckland: 23.861 SEK + skatter från ca 4.900 SEK och uppåt, totalt ca 28.800 SEK inkl. skatter
- Christchurch: 24.797 SEK + skatter från ca 4.820 SEK och uppåt, totalt ca 29.700 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2015-SEP-07
Gäller för utresa: --
Stopover:
- En fri stopover i varje riktning är tillåten.
- Ytterligare obegränsad stopver är tillåten per riktning mot 200 EUR per stop.
- Varje stopover får inte överstiga 2 dagar.
Byte: upp till 6 byte i varje riktning är tillåtna
- upp till 2 byte i Europa i varje riktning
- upp till 3 byte i Asien (exkl. Kina) & Oceanien i varje riktning
- ett byte i Kina i varje riktning
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 3.600 SEK per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Hong Kong/Kuala Lumpur-(CX/MH)-Australien/Nya Zeeland
Tillåtna routings (Stockholm-Sydney):
Kod:
1. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/
QF/QR/VF/VN-BJS/BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-
3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
2. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/
QF/QR/VF/VN-BJS/BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-
3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
3. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/
CX/JQ/MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
4. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/
CX/JQ/MH/QF-SYD
5. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-
BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
6. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-
SYD
7. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/
JQ/MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
8. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-3K/BA/BR/CX/JQ/KA/MH/MI/
PG/PR/QF/QR/VF-AMI/BKI/BPN/BWN/CEB/CNX/DAD/DVO/HAN/HKT/
KCH/KHH/KMG/LGK/LPQ/LPT/MDC/MES/MNL/PEN/PHS/PLM/PNH/REP/
RGN/SGN/SOC/SUB/TDX/TPE/USM/VTE-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/
JQ/MH/QF-SYD
9. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/QF/
QR/VF/VN-BJS/BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-3K/
BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
10. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/QF/
QR/VF/VN-BJS/BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-3K/
BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
11. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/CX/
JQ/MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
12. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/CX/
JQ/MH/QF-SYD
13. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/
DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
14. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
15. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/JQ/
MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
16. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-BKK/HKG/KUL/SIN-BI-BWN-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/JQ/
MH/QF-SYD
17. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/QF/QR/VF/VN-BJS/
BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-
BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
18. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/QF/QR/VF/VN-BJS/
BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-
SYD
19. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/
DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
20. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
21. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/
JQ/QF-SYD
22. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
23. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/DRW/
PER-BA/JQ/QF-SYD
24. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-DPS-GA-JKT-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
25. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/QF/QR/VF/VN-BJS/
BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-
BNE/DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
26. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-3K/BA/BR/CX/KA/MH/MI/PG/QF/QR/VF/VN-BJS/
BKK/DPS/HKG/JKT/KUL/LOP/MNL/SHA/SIN/TPE-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-
SYD
27. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/
DRW/PER-BA/JQ/QF-SYD
28. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-BI-BKK/HKG/KUL/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
29. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/DRW/PER-BA/JQ/
QF-SYD
30. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-CI-HKG-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
31. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-BNE/DRW/
PER-BA/JQ/QF-SYD
32. STO-LON-BJS/BKK/CTU/HKG/KUL/SHA/SIN-BA/CX/JQ/KA/MH/MI/MU/
QF/QR-SIN-GA-JKT-GA-AMQ/BDJ/BIK/BPN/BTH/BTJ/DJB/JOG/KDI/
MDC/MES/MLG/PDG/PGK/PKU/PKY/PLM/PLW/PNK/SOC/SRG/TIM/TKG/
TRK/UPG-GA-JKT-PR-BKK/HKG/SIN-3K/BA/CX/JQ/MH/QF-SYD
33. STO-LON-SYD
---originalpost 2013-06-13---
Köpa senast 2013-JUN-19
[Business class] Stockholm/Göteborg-Auckland T/R, British Airways, 30.200 SEK inkl. skatter
STO/GOT-AKL T/R
Flygbolag: British Airways (BA) + Cathay Pacific (CX), Japan Airlines (JL) eller Qantas (QF),
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: INCSALE
Pris: 23.667 SEK + skatter ca 6.500 SEK och uppåt, totalt ca 30.200 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2013-JUN-19
Gäller för utresa: mellan 2013-JUN-12 och 2013-SEP-30
Stopover:
- 1 fri stopover i varje riktning är tillåten.
- Ytterligare 3 stopver är tillåtna per riktning mot 1.900 SEK per stop.
- Varje stopover får inte överstiga 10 dagar.
Barnrabatt: 33% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 3.600 SEK per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Hong Kong-(CX)-Auckland
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Tillåtna routings:
Kod:
1. STO-QF/BA-LON-BA-HKG-CX/BA-AKL
2. STO-QF/BA-LON-BA-BKK-QF/BA-SYD/MEL-QF/BA-AKL
3. STO-QF/BA-LON-BA-HKG-QF/CX/BA-SYD-QF/BA-AKL
4. STO-QF/BA-LON-BA-TYO-QF/JL/BA-SYD-QF/BA-AKL
5. STO-QF/BA-LON-BA-SIN-QF/BA-SYD-QF/BA-AKL
6. STO-QF/BA-LON-BA-SHA-QF-SYD-QF/BA-AKL
7. STO-QF/BA-LON-BA-HKG-CX/BA-CNS/AKL/ADL-QF-AKL
8. STO-QF/BA-LON-BA-SIN-QF/BA-PER/MEL/BNE/ADL-QF-AKL
9. STO-QF/BA-LON-BA-HKG-QF/CX/BA-PER/MEL/BNE-QF-AKL
British Airways Club World (Business class på longhaul linjer) på B747:
(Foto: Vaniljvodka)
Cathay Pacific Business class
(Foto: Dr. Miles)
Japan Airlines nya Business class, Sky Suite
(Foto: Jacob)
BusinessClass.se har testat British Airways Club World.
Club World till Boston, British Airways (Concorde)
BusinessClass.se har testat Cathay Pacifics Business class.
Hong Kong till Sydney i Cathay Pacific Business Class (bjornstrom)
BusinessClass.se har testat Japan Airlines Business class.
BusinessClass.se testar Japan Airlines nya Sky Suite (Jacob)
Reserapport av medlemmar:
British Airways Club World.
Kricka
http://www.businessclass.se/reserap...irport-john-f-kennedy-all-business-class.html
Vaniljvodka
http://www.businessclass.se/reserap...i-intl-miami-united-states-rookierapport.html
http://www.businessclass.se/reserap...irport-john-f-kennedy-all-business-class.html
Vaniljvodka
http://www.businessclass.se/reserap...i-intl-miami-united-states-rookierapport.html
Cathay Pacific Business class
ACervin
http://www.businessclass.se/reserap...fic-koepenhamn-london-hong-kong-brisbane.html
Axelzon
http://www.businessclass.se/reserap...ific-business-class-koepenhamn-hong-kong.html
henrik l
http://www.businessclass.se/reserap...ng-kong-hong-kong-jakarta-med-cathay-i-c.html
HKG Flyer
http://www.businessclass.se/reserapporter/6037-cathay-pacific-stockholm-hong-kong-i-c-klass.html
http://www.businessclass.se/reserap...fic-koepenhamn-london-hong-kong-brisbane.html
Axelzon
http://www.businessclass.se/reserap...ific-business-class-koepenhamn-hong-kong.html
henrik l
http://www.businessclass.se/reserap...ng-kong-hong-kong-jakarta-med-cathay-i-c.html
HKG Flyer
http://www.businessclass.se/reserapporter/6037-cathay-pacific-stockholm-hong-kong-i-c-klass.html
Poängintjäning:
(40 + 140 + 140 + 40) x 2 = 720 Tier Points till British Airways Excecutive Club