Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Barbados, American Airlines, från 17 500 SEK inkl. skatter

Till Barbados och Antigua kan man flyga BA med BA flightcode över Atlanten, INCSALE där
måste det vara BA över atlanten.

Om man inte vill åka via USA kan man också flyga direkt LGW - BGI.
I det fallet vore det intressant om det går att få till en rutt inom Europa så att man
slipper byta flygplats i London, men det tror jag inte går för det står BA, IB och YW(Air Nostrum)

Tack Homer...

Jag har testat lite från ARN i fall det blir lite för bökigt för oss att åka över till HEL. Jag har väldigt svårt att få AA.com och ITA Matrix att prisa INE7A7Q1 korrekt. Jag tittar nu på Port of Spain (POS) och Antigua (ANU). Stopover prisas inte rätt..

Det antyds ju att det även skulle gälla till Sydamerika och inkludera resor därinom med LAN osv.
men de priser jag lyckas får fram är helt annorlunda

Sen undrar jag om Senatorn eller någon har förslag på hur man ska tolka detta?

IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL WITHIN EUROPE
THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY AA FLIGHT
ANY AB FLIGHT
ANY AY FLIGHT
ANY BA FLIGHT
ANY HG FLIGHT
ANY IB FLIGHT
ANY S7 FLIGHT

Tillåtet flyga exempelvis :confused:

ARN-HEL-MOW-ALC/MAD-LHR-

IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL BETWEEN EUROPE AND
SOUTHERN AFRICA
THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
ANY AA FLIGHT
ANY AB FLIGHT
ANY AY FLIGHT
ANY BA FLIGHT

Flyga via exempelvis JNB, hur då isåfall?
Verkar inte alls som AA flyger på Afrika

Jag kan erkänna att jag aldrig har haft större problem med att få korrekta priser i ITA och AA.com än med dessa priser. Har testat en rad destinationer från HEL, ARN, CPH och TXL; tittat först i ExpertFlyer efter tillgänglighet i respektive bokningsklass med det blir helt enkelt inte korrekt.

Det känns som en copy/paste övning där man har kopierat rader in som inte alls är applicerbara. Min favorit så långt är INE5A0Q1 mellan CPH-SKB:
AND
THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR ON
AA FLIGHTS 206 THROUGH 207.

AA206/207 är MIA-MXP-MIA. Allt annat som står är jo bara jidder: om man kräver att resan till Nordamerika MÅSTE vara dessa två flighter känns jo all information om Sydamerika, Mellanöstern, Nordafrika och dyl helt meningslöst.

Det känns som en copy/paste övning där man har kopierat rader in som inte alls är applicerbara.
Ja, copy&paste händer då och då och vi såg tidigare en British Airways fare till Hong Kong som tillät routing via Australien (förmodligen de hämtade routinginfo från någon Australien fare).

Om någon klåpare gjort copy&paste och fått med en massa trams så kan ju samma klåpare missat
att få med information som är viktig, t.ex att stoppover inte alls är tillåtet.

Toppen