Senaste nytt

[Business class] San Juan-Honolulu T/R, American Airlines, 9.700 SEK inkl. skatter

Har du inte fel på priset AHO? När jag kollar på AA.com får jag fram 8000:- och det med alla skatter osv.
(December månad)

Undrar jag också, riskerar man att sitta med en P biljett i ekonomi för att business är fullt?

"Instant upgrade" tickets are KUP or YUP fares that book into discounted premium cabin inventory. If the flight in question is marketed with three classes of service, you will be in Business Class. If the flight is marketed with two classes, you will be in First Class. So, yes, it's an instant upgrade to the next class of service."

Läser man vidare på FT så ser man att detta inte verkar vara helt 100% problemfritt..
Några som fått flyg inställda har blivit bokade i Coach i efterhand, och haft allmänt struligt.

Dock ska det väl fungera för det flesta men det är ju ändå en liten chansning och får man en inställd flygning så kan jag nog ana att det blir lite struligt trots allt.

Last edited:
Jag har köpt Instant Upgrade många gånger utan problem. Får hoppas jag slipper inställda flighter i framtiden oxå :)

Sitter och försöker att hitta dessa priserna på aa.com, men lyckas inte. Vill helst som sagt åka sista veckan i augusti, men är flexibel framåt i tiden också.

Vad ska jag välja för klass när jag söker? Några andra tips?

Skärmavbild 2012-07-16 kl. 20.21.14.png

Har du inte fel på priset AHO? När jag kollar på AA.com får jag fram 8000:- och det med alla skatter osv.
(December månad)

Det finns en fare som heter MCE5UPZ1 som är också en "instant upgrade" fare och ca 1.000 SEK billigare(1.080 USD + skatter).
Jag var osäker på om det gick att uppgradera M fare:n, därför postade jag KCE7UPZ1 fare:n som jag visste att det går att uppgradera direkt.

Jag tror att Concorde och/eller Homer kan svara på dessa frågor bättre.
Jag är inte bra på vanlig betald biljett inom oneworld.

Det finns billig AA ekonomiklass biljett från New York till San Juan.
Biljetten(Fare basis: ONE2B1O1, Min/Max stay: 2 dagar/12 månader, Förköpskrav: 21 dagar) kostar ca 226 USD(ca 1.600 SEK) inkl. skatter för t/r.

Toppen