Senaste nytt

[Business class] Reykjavik-Ushuaia T/R, American Airlines, 15.200 SEK inkl. skatter

Får man göra några månaders stopover "på utresan" i Stockholm? Vore ju i så fall perfekt att göra en weekend på Island så fort som möjligt, och sedan fortsätta resan i sommar.

Får man kreditera poängen (och än viktigare - tier pointsen) till BA?

Får man göra några månaders stopover "på utresan" i Stockholm? Vore ju i så fall perfekt att göra en weekend på Island så fort som möjligt, och sedan fortsätta resan i sommar.

Får man kreditera poängen (och än viktigare - tier pointsen) till BA?

Flyger du Iceland Air KEF-ARN så kan du ta stopover i stockholm på utresan. Miles och TP intjänas som vanligt, så länge du flyger OW och krediterar till BAEC.

Tänkte åka till Sydamerika över jul/nyår så det låter ju intressant med priset. Går det att flyga till Quito?
Jag har försökt att prissätta routing via Quito på ITA men jag har inte lyckats att få fram några resultat. Detsamma gäller routing via Lima.

Jag har inte kunnat prissätta stopover i Stockholm, men Köpenhamn gick. Jag tror att det går i Stockholm också, men ej bekräftat.
Däremot stopover i London triggar HIP Check. ca +7.000 SEK + UK APD per riktning.

Stopover i följande städer triggar inte HIP Check.
  • American Airlines hub i USA
  • Sao Paulo
  • Rio de Janeiro
  • Santiago
  • Köpenhamn (se screenshot nedan)

Screenshot20130324_1.jpg

Flyger du Iceland Air KEF-ARN så kan du ta stopover i stockholm på utresan. Miles och TP intjänas som vanligt, så länge du flyger OW och krediterar till BAEC.

Är det någon här inne som faktiskt flugit Icelandair på AY codeshare och försökt kreditera den till antingen BA eller AA?

Jag har hitills inte haft några problem med AY-flyg som utförts av bolag utanför oneworld men har också förstått att det kan vara problem i vissa fall.

Är det någon här inne som faktiskt flugit Icelandair på AY codeshare och försökt kreditera den till antingen BA eller AA?

Jag har hitills inte haft några problem med AY-flyg som utförts av bolag utanför oneworld men har också förstått att det kan vara problem i vissa fall.
Jag misstänker att det inte går, i alla fall till American Airlines AAdvantage.

Det står så här på AAdvantage webbsida.
AAdvantage skrev:
Earn miles when flying on Finnair marketed and operated flights for travel on an eligible published fare ticket. Miles are also earned on Finnair codeshare flights operated by oneworld carriers and affiliate airlines.
AAdvantage Airline Partners - Finnair

Jag försöker få till en min connection på första connection men jag får inte till syntaxen, dvs long stopover på första men inte på andra eller tredje.
X:CPH / minconnect 1460 X:LHR X:MIA
CPH / minconnect 1460 LHR MIA

Jag kan inte svara på frågan men stopover i Köpenhamn utan HIP check är möjlig endast när du har American Airlines (AA) flightnummer ut/in från/till Köpenhamn. Om du bokar Köpenhamn-London flight med British Airways (BA) flightnummer, blir det HIP check = mycket dyrare.

Va!? En fråga du inte kan svara på? :) hur sökte du när du sökte connection mer än en dag? Jag vill eg hitta ett sätt att boka kef-cph. Ta den resan i sommar och sedan fortsätta cph - lhr- mia - eze i jul

Va!? En fråga du inte kan svara på? :) hur sökte du när du sökte connection mer än en dag? Jag vill eg hitta ett sätt att boka kef-cph. Ta den resan i sommar och sedan fortsätta cph - lhr- mia - eze i jul

Prova med följande kommando
cph aa lon aa mia aa bue /f aa..INE0A6R5; minconnect 1200

Jag tror att du får resultat med byte både inom 24 timmar och över 24 timmar.

Jag misstänker att det inte går, i alla fall till American Airlines AAdvantage.

Det står så här på AAdvantage webbsida.

AAdvantage Airline Partners - Finnair

Mmm antar att så kan vara fallet. Jag har tjänat poäng på AY-flyg utförda av såväl SN och LX (egentligen SR) men på den tiden tror jag de var samarbetspartner med AA så det kanske inte är relevant. På FlyerTalk kan man läsa om folk som fått AA-poäng både på AY-flyg utförda av AF och SU, men vet inte om det är olycksfall i arbetet eller så det skall vara..?

Mmm antar att så kan vara fallet. Jag har tjänat poäng på AY-flyg utförda av såväl SN och LX (egentligen SR) men på den tiden tror jag de var samarbetspartner med AA så det kanske inte är relevant. På FlyerTalk kan man läsa om folk som fått AA-poäng både på AY-flyg utförda av AF och SU, men vet inte om det är olycksfall i arbetet eller så det skall vara..?

Det gick inte att kreditera British Airways flight (BA flightnummer) opererad av Loganair till American Airlines AAdvantage.

Toppen