Senaste nytt

[Business Class] Qatar Airways Superrea från Sverige/Norge/Danmark

Nu har jag hittat en deal som är €1000 Euro billigare, men betala får du göra själv :p
€3.000 för två - ca 13.500kr per person

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nu börjar vi snacka Homer! Det där borde ge rätt bra med TP också.
Jag misstänker att Qatar Airways biljett tillåter stopover endast i Doha, i så fall kan man inte tjäna extra Tier Points på Sao Paulo-Buenos Aires.

Jag misstänker att Qatar Airways biljett tillåter stopover endast i Doha, i så fall kan man inte tjäna extra Tier Points på Sao Paulo-Buenos Aires.

Nej men det ger 600TPs i alla fall = instant BA Silver* och framför allt rejält med Avioser
även för den som är statuslös från början
Från MAD: 4.138 +10.545 = 14.683x 2 + kampanjbonus x2 = 58.732 Avios

Riktigt bra blir det väl för den som har status hos AA eftersom de ger 100% statusbonus också.
Flygsträckan är 2x 14774 miles.

*fast det krävs ju 4 BA/IB flighter också.

Last edited:
Nej men det ger 600TPs i alla fall = instant BA Silver* och framför allt rejält med Avioser
även för den som är statuslös från början
Från MAD: 4.138 +10.545 = 14.683x 2 + kampanjbonus x2 = 58.732 Avios

Riktigt bra blir det väl för den som har status hos AA eftersom de ger 100% statusbonus också.
Flygsträckan är 2x 14774 miles.

*fast det krävs ju 4 BA/IB flighter också
.

och det sistnämnda fixar man naturligtvis med anslutningsflyget, ARN - LHR - MAD/BCN t/r :p

4 BA-flighter får jag när jag flyger hem från USA, så det är inget problem. Jag är lite sugen på att köra denna. Alt chansar man på att få till en HNL-run nästa år.

Låter ju som en skoj rutt... Jag kan vara intresserad av att haka på - ett bra sätt att förhoppningsvis kunna utnyttja det BAEC guldkort jag bör få i januari.

Jag har precis börjat fila på en tur till med en polare till KUL (MYY mer exakt, men den delen går ju att boka separat), men tyvärr måste vi pga hans jobb åka över påsk (typ 10-24 april) så då går det ju inte att använda denna excellenta deal :(

Jahopp, då var vinterns Thaliandsresa flyttad till Qatar och en förhoppningsvis trevlig resa i Business för mig och hustrun. 21916:- tycker jag var väldigt prisvärt! Ska kolla upp stopovermöjligheten med hotell, vi har 8h30min i Doha och det fanns ingen kortare variant att boka.

Det har blivit knas med Qatars hemsida till exempelvis Melbourne får man priset för 2 men Companion Fare finns inte med under biljetterpriser så det går inte att boka online :mad:

Melbourne.jpg

Toppen