Senaste nytt

Business Class på SAS Airbus A340 - 1A & 1H restricted?

Har varit med om VIP personer, t.ex. kungafamiljen med adjutanter åkt med samma flyg, de får alltid rad 1
Då förflyttas vi vanliga dödliga .

Det är en stor risk att boka första rad med SAS. Jag undviker det systematiskt. Ett tu tre är du nedflyttad till Gud vet vilken rad på exempelvis ARN-CPH när Calle Bildt skall ut och flyga, något som är nog som vanligt förekommande. Kingen och Sillan har bättre planering, så det är inte fullt så troligt att det är de som knuffar dig.

Faktisk har jag haft Kronprinsessan och Daniel bak mig på Lufthansa, jag och polaren på 1D och 1F medan de kungliga satt på 2D och 2F. Lufthansa personalen i panik då man helst vill ha dom på 1A och 1C, men där satt en tysk HON som inte fattade något. Kronprinsessan mycket vänligt och elegant meddela personalen att "alles in ordnung".

Även haft Drottningen på 2F medan jag satt på 1D på Swiss till Zurich. Så nej, man flyttas inte alltid.

I Norge är plats 1A känd som "Kungens Plats" då f,d. kungen Olav V alltid satt där. Det är jo också mannen som åkte Spårvagn ensam till Nordmarka för att åka skidor under OPEC krisen 1973 och betalade sin biljett som alla andra. Det var innan oljan.. Sorry, lite OT kuriosa :eek:

Faktisk har jag haft Kronprinsessan och Daniel bak mig på Lufthansa, jag och polaren på 1D och 1F medan de kungliga satt på 2D och 2F. Lufthansa personalen i panik då man helst vill ha dom på 1A och 1C, men där satt en tysk HON som inte fattade något. Kronprinsessan mycket vänligt och elegant meddela personalen att "alles in ordnung".

Haha den synen hade jag kunnat leva länge på. Både Victoria, HON-tysken och LH-personal som säkert var oroliga att de skulle hamna på Der Bilds förstasida

Toppen