Senaste nytt

[Business class] Oslo-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 9190 SEK

Jag skulle villa åka ut i slutet av dec, typ 27 och hem i början av feb, säg den 2 feb. Nu när jag söker olika alternativ ser det ut som om jag inte hittar nåt om jag åker ut eller kommer tillbaka mellan 10 dec till 15 jan. Eftersom jag vill åka ut i slutet av året så var det nog säkert därför jag inte hittade priset. Är det så att man inte kan boka priset mellan dessa datum eller är det så att alla platser till det priset redan är bokade?

Jag skulle villa åka ut i slutet av dec, typ 27 och hem i början av feb, säg den 2 feb. Nu när jag söker olika alternativ ser det ut som om jag inte hittar nåt om jag åker ut eller kommer tillbaka mellan 10 dec till 15 jan. Eftersom jag vill åka ut i slutet av året så var det nog säkert därför jag inte hittade priset. Är det så att man inte kan boka priset mellan dessa datum eller är det så att alla platser till det priset redan är bokade?

Det finns Blackout period(Då kan du inte boka med det priset).

[Blackout Dates]
TRAVEL IS NOT PERMITTED 10DEC11 THROUGH 15JAN12.

Last edited:
Tyvärr ger J endast 150% på aegean så man får knappt 18600 miles, men med en flight från säg Stockholm eller liknande så kommer man upp till Guld nivå

Tyvärr ger J endast 150% på aegean så man får knappt 18600 miles, men med en flight från säg Stockholm eller liknande så kommer man upp till Guld nivå

Eftersom Aegean Miles&Bonus ger nyregistrerade medlemmar 1000 miles så krävs endast 19.000 miles för att nå 3-3,5 år *gold. 400 miles på Aegean tjänas nog enklast in på någon kortflygning med amerikanska, asiatiska flygbolag alternativt vissa billiga ekonomiklasser på exempelvis LH. Tyvärr är det lite svårare att tjäna in Aegean miles på SAS billigare ekonomibiljetter.

Den som vill få ut mycket ur ett redan otroligt bra C pris till BKK och dessutom saknar *gold får nog svårt att hitta ett mer prisvärt alternativ än Aegean Miles&Bonus. För oss andra verkar ju BMI vara det nästintill självklara valet med tanke på deras award chart :)

Enl Aegans hemsida krävs endast 16 000 miles (15 000 om man räknar bort sign up bonusen).
Betyder detta i så fall att man får ett gold med enbart denna resa?
Gäller det i så fall i 3-3,5 år?

Innan du kan kvalificera dig till Guld så måste du nå upp till Blue, och för att nå Blue behövs 4 000 miles. Därför krävs det 20 000 miles för att nå upp till Guld, eller 19 000 miles efter sign up bonusen.

Tyvärr är det lite svårare att tjäna in Aegean miles på SAS billigare ekonomibiljetter.

Tänkte inte på att ungdomsbiljetter endast kan bokas av oss under 26. Dessa bokas i bokningsklass V vilket ger minst 600 miles på Aegean, mycket bra utdelning jämfört med SAS som endast ger 150 poäng

Det var nog en felaktig prissättning, när jag skulle boka idag var priset som vanligt, ung 18 000SKR.
I går kväll var det 9.000.

Toppen