Senaste nytt

[Business class] Norge-Dubai T/R, SAS & Lufthansa, fra 9.000 NOK inkl. skatter

Jag har sökt och det verkar bara funka att vara borta minst sex nätter (skrev om detta i vår FB-grupp, men du kanske missade det).
Jo, jag såg det. Men jag mindes inte om du kollat före eller efter den nya deal Dr. Miles postade den 28/6. Förra dealen funkade inte, men frågan är om den här gör det?

Funkar det med att stanna bara lördag/söndag nu? Det gjorde väl inte det förra erbjudandet?

I så fall borde detta vara vad @Vaniljvodka letar efter.
Aha, nu missade jag att denna "stanna natten mellan lördag och söndag" regel gällde när man har slutdestination eller stopover i Area 3 (Asien och Oceanien, ej Mellanöstern).

Så i praktiken gäller minimum stay 6 dagar.
Ber om ursäkt för vilseledande informationen.

Kod:
MINIMUM STAY

TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE
   ORIGIN MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER
   ARRIVAL AT THE FIRST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF
   FARE ORIGIN.
   OR - TRAVEL FROM LAST STOPOVER IN AREA 3 MUST COMMENCE
        NO EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN AFTER
        DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.

För er information:
Area 1: Nordamerika, Centralamerika och Sydamerika
Area 2: Europa, Afrika och Mellanöstern
Area 3: Centralasien, Indiska subkontinent, Sydostasien, Norra Asien, Oceanien.

Karta om IATAs zonindelning:
http://euro-ruta.com/wp-content/uploads/2014/10/iata-tc-areas.png

Jo, jag såg det. Men jag mindes inte om du kollat före eller efter den nya deal Dr. Miles postade den 28/6. Förra dealen funkade inte, men frågan är om den här gör det?

Kollade efter senaste uppdateringen och körde kalender-funktionen på Ita Matrix samt manuella sökningar på Expedia. Jag hade själv valt denna, men min tjej kan inte vara borta i sex dar tyvärr.

Biljettreglerna tillåter också routing via Köpenhamn OCH via Frankfurt/München.
Kod:
 1. OSL-CPH-MUC/FRA-DXB

Vilket gör att det kan vara förmånligt för dem som bor i stora Köpenhamnsområdet.
Man kan boka flygning via Köpenhamn på hemvägen och hoppa av där, istället för att fortstätta vidare till Oslo.

Screenshot20161023 01 SK.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen