Jonas C
Medlem
Extremt dålig upplevelse i Lufthansa Italia Business Class, för er som inte orkar läsa igenom hela rapporten kan jag summera bristerna i produkten:
http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/201643/
Besättningen drog ALDRIG för gardinen till Business, vilket gjorde att folk från Y använde den främre toaletten trots att flighten var glest bokad, och att det fanns två rena, fräscha fullt fungerande toaletter där bak. Det resulterade förståss i att massa folk från Y sprang igenom C kabinen, stod och småpratade, stirrade på maten. Inte den avskildhet man förväntar sig när man har betalt för en business biljett (även om det var en billig sådan). För övrigt visar jag respekt mot C pax när jag flyger Y, och använder aldrig någonsin toaletterna där fram, märkligt att vissa människor saknar etikett.
Besättningen var medioker, lite smått otrevliga. De varken hälsade vid ombordstigningen, de gav ett kyligt bemötande, och visade viss motvillighet när jag bad om extra dryck efter maten. De spenderade större delen av flygningen i galley, och reagerade inte alls när av horder av Y pax kom för att använda främre toaletten.
Maten var inte den bästa. Minimala portioner. Ännu värre var att varmrätterna som serverades i Y var större än de som fanns i C. Bröd erbjöds till maten, men inget smör fanns.
Den största missen var dryckutbudet. Att LH inte serverar champagne i EU C kan man leva med, men att nu få höra att man inte serverar starksprit, likörer eller ens tonic gjorde mig väldigt besviken. Det enda som erbjöds var cola, fanta, öl och vin. Fick nöja mig med några glas vin, som var ett trevligt pinot blanc. Espresso serverades efter maten, något som imponerade lite, iaf då få bolag erbjuder det i EU C (rätta mig om jag har fel).
Loungen i Milano var inte mycket att hänga i julgranen. Liten, trång, dåligt utbud av mat och dryck, inga tidningar. Ingen trevlig utsikt heller, då det enda man såg var långtidsparkeringen.
Allt som allt skulle jag säga att LH Italias Business produkt inte levde upp till mina förväntningar, iaf inte efter allt gott jag hört om dem innan. Priset må ha vart billigt, men i jämförelse med LX och BA som har Europas bästa Business Class, och erbjuder biljetter i samma prisklass skulle jag ändå kalla LHI's C produkt som genomgående kass. Är väldigt glad att detta bolag har upphört att existera.
Sist men inte minst vill jag ge stort kudos till SAS. Otroligt trevlig personal i incheckningen och loungen, ser fram emot många trevliga besök framöver!
LH Italia, You Won
http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/201643/
Besättningen drog ALDRIG för gardinen till Business, vilket gjorde att folk från Y använde den främre toaletten trots att flighten var glest bokad, och att det fanns två rena, fräscha fullt fungerande toaletter där bak. Det resulterade förståss i att massa folk från Y sprang igenom C kabinen, stod och småpratade, stirrade på maten. Inte den avskildhet man förväntar sig när man har betalt för en business biljett (även om det var en billig sådan). För övrigt visar jag respekt mot C pax när jag flyger Y, och använder aldrig någonsin toaletterna där fram, märkligt att vissa människor saknar etikett.
Besättningen var medioker, lite smått otrevliga. De varken hälsade vid ombordstigningen, de gav ett kyligt bemötande, och visade viss motvillighet när jag bad om extra dryck efter maten. De spenderade större delen av flygningen i galley, och reagerade inte alls när av horder av Y pax kom för att använda främre toaletten.
Maten var inte den bästa. Minimala portioner. Ännu värre var att varmrätterna som serverades i Y var större än de som fanns i C. Bröd erbjöds till maten, men inget smör fanns.
Den största missen var dryckutbudet. Att LH inte serverar champagne i EU C kan man leva med, men att nu få höra att man inte serverar starksprit, likörer eller ens tonic gjorde mig väldigt besviken. Det enda som erbjöds var cola, fanta, öl och vin. Fick nöja mig med några glas vin, som var ett trevligt pinot blanc. Espresso serverades efter maten, något som imponerade lite, iaf då få bolag erbjuder det i EU C (rätta mig om jag har fel).
Loungen i Milano var inte mycket att hänga i julgranen. Liten, trång, dåligt utbud av mat och dryck, inga tidningar. Ingen trevlig utsikt heller, då det enda man såg var långtidsparkeringen.
Allt som allt skulle jag säga att LH Italias Business produkt inte levde upp till mina förväntningar, iaf inte efter allt gott jag hört om dem innan. Priset må ha vart billigt, men i jämförelse med LX och BA som har Europas bästa Business Class, och erbjuder biljetter i samma prisklass skulle jag ändå kalla LHI's C produkt som genomgående kass. Är väldigt glad att detta bolag har upphört att existera.
Sist men inte minst vill jag ge stort kudos till SAS. Otroligt trevlig personal i incheckningen och loungen, ser fram emot många trevliga besök framöver!
LH Italia, You Won
Last edited: