Senaste nytt

[Business class] Kuala Lumpur-Singapore via Muscat T/R, Oman Air, 7.400 SEK inkl. skatter

Jag känner inte någon online resebyrå där man kan specificera bokningsklass vid sökning förutom United.com men i detta fall hjälper det nog inte.

Min personlig åsikt är att blanda in så lite folk så möjligt vid bokning av sådan fare. Annars finns det risk att resebyrå-/flygbolagspersonal rapporterar till flygbolaget och fare:n försvinner.
Synd, det verkar vara narmast omojligt att boka D-fare online tyvarr.

...laser man fare rules for R-fare sa verkar det som att den ar ombokningsbar och aterbetalningsbar for MYR 300 ocksa, eller har jag missuppfattat reglerna @Dr. Miles?

Tror ni att man kan boka denna deal utan risk för att de eventuellt anser att det är en mistake fare och annulerar den eller rent av sätter en i economy class istället eller bokar om en till en direktfllight mellan KUL-SIN?

...laser man fare rules for R-fare sa verkar det som att den ar ombokningsbar och aterbetalningsbar for MYR 300 ocksa, eller har jag missuppfattat reglerna @Dr. Miles?
Ja, men jag kunde inte prissätta den på ITA Matrix av någon anledning. Det var därför postade jag dealen med D klass fare:n.
Tror ni att man kan boka denna deal utan risk för att de eventuellt anser att det är en mistake fare och annulerar den eller rent av sätter en i economy class istället eller bokar om en till en direktfllight mellan KUL-SIN?
När det var Qatar Airwas mistake fare mellan Bangkok-Hanoi som man fick välja routing Bangkok-Doha-(via Bangkok)-Hanoi, fick jag följande val:
Qatar Airways skrev:
We are nevertheless aware that this could potentially have caused some inconvenience to passengers and as such, we are offering you one of the below 3 options:

1- You may still travel between your original origin and destination with our direct flight, and earn 10 000 bonus Qmiles as compensation after completing your flight.
2- You may opt for a full refund if you wish not to use your ticket at all.
3- You may purchase a new ticket for your original itinerary with 10-15% discount (depending on your class of travel). Your original ticket will be fully refunded.

För discussion om mistake fare, finns det en tråd.
Diskussion om mistake fares | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Om du bokar stop-over i Muscat (enligt fare rules) sa kan de ju knappast re-routa dig direkt KUL-SIN utan att erbjuda pengarna tillbaka eller liknande.

Går att hitta R-klass KUL-MCT-SIN t/r för strax under SEK 3700, överkomligt;)

image.jpg

Det verkar som att Fare Basis -koden numera är ogiltig, vilket skjuter upp priset till runt 2400 MYR per person (om jag nu har sökt rätt, genom Multi-City).

Onekligen en väldigt intressant flygning, om den nu fortfarande går att boka!

Toppen