Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

fcx

Medlem
Jag har hittat tillgänglighet i P med Air Canada på utresan, samt P med SWISS hem. Problemet är hur man bokar dessa på samma biljett då Air Canadas hemsida inte kan sälja SWISS biljetter och vice versa.

Prova att köpa på Uniteds site. De säljer de flesta biljetter.
 

niksal

Medlem
Nu tar jag detta lite OT, då jag knappast köper denna deal men frågar mer inför framtiden. United.com har inte Finland som möjligt val för land. Mina kreditkort är finska. Kan jag ändå köpa biljetter på united.com?
 

niksal

Medlem
Det var lite det jag misstänkte. Egentligen är det förståeligt då United inte flyger till Finland. Snyd bara att det då blir lite svårare att utnyttja dessa fenomenala deals - man vill ju inte bryta mot budorden!
 

AABack2ARN

Medlem
De har ett telefonnummer på websidan för bokningar +358 800 96070 som väl hanteras från något annat land antar jag. Borde gå att komma undan bokningsavgifter med anledningen att det inte går att boka på websidan...
 

Mr.C

Medlem
Jag har hittat tillgänglighet i P med Air Canada på utresan, samt P med SWISS hem. Problemet är hur man bokar dessa på samma biljett då Air Canadas hemsida inte kan sälja SWISS biljetter och vice versa.
Jag gjorde bokning via United.com, där hittade jag AC, LH och LX som inte kom fram på varken LH eller LX sida. Sen tog det 12h att få bokningen bekräftad av LX. Men lustiga är att just denna kombination gick att få fram via Lufthansa.com men priset då var ca 29000DKK per biljet.

Slutade på ca 17500SEK 2pers.

CPH-FRA-EWR (LH823, LH402)
JFK-GVA-CPH (LX023, LX1286)
 
Det var lite det jag misstänkte. Egentligen är det förståeligt då United inte flyger till Finland. Snyd bara att det då blir lite svårare att utnyttja dessa fenomenala deals - man vill ju inte bryta mot budorden!

Det blir ganska offtopic, men själv tycker jag det är oförståeligt. Köpte en LAS-SFO resa några månader sedan och var tvungen att använda en OTA p.g.a. ovanstående.
 

Ormen

Medlem
Jag har en ny fråga angående sista datum för dealen.

Även jag tycker det är osannolikt att denna deal inte skulle upphöra relativt snart. Samtidigt anser jag det något märkligt att den inkluderar utresedatum ända fram till nyår 2016. Dessa resor går väl inte att boka än?

Ni som varit med länge, är detta normalt för tidsbegränsade deals?
Eller beror det helt enkelt på att de har en tillfällig kampanj där de lagt in PLNCDKW-dealen i ordinarie PLNNDKW-plan?
 

charlesswe

Medlem
Det är absolut inget konstigt att fare:n inkluderar datum långt framöver, det innebär inte att dealen kommer kunna bokas så långt.
 

nota bene

Medlem
Det är dock lite spännande att den inkluderar datum till DEC 2016 när väl inget av dessa bolag släpper biljetter mer än 365 dagar i förväg?
 
Toppen