Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Jag kör utan platstillgång. Med Swiss kommer jag ner i drygt 27000 dkk. Problemet är sträckan NYC-MIA som kräver UA flygnummer. Det är kanske detta som stället till det för returen från NYC?

Der findes 3(2) muligheder for at komme til Miami, enten med Austrian eller med Swiss:
Austrian:
CPH-OS-VIE-OS-DUS/FRA/LON/MUC/ZRH-OS-MIA/WAS/YTO/YUL-AC/LH/OS/UA-NYC

Swiss:
CPH-ZRH-GVA-BOS/EWR/MIA/NYC/TPA/WAS/YMQ/YTO-AC/LH/LX/UA/US-NYC

CPH-ZRH-GVA-BOS/EWR/MIA/NYC/TPA/WAS/YMQ/YTO-AC/LH/LX/UA/US-NY
(De 2 Swiss routings er i princippet ens)

De två SWISS routing är ej giltiga för via Miami i praktiken då de flyger inte mellan Geneva - Miami, varken själva eller som codeshare.

Alltså, börja om från början nu.

Se till att du hittar biljett med tre segment (utan stopover och andra konstigheter) som prissätts rätt. Använd routingkoder istället för segment för att se till att Matrix inte hittar på egna dumheter.

När du hittat rutten du vill ha så kan du börja stoppa in stopovers. Om det blir fel så behöver du tala om vad som blir fel, dvs vilka fares Matrix ger dig. Annars är det hopplöst att säga vad som faktiskt är fel.

Det kan även vara så att Matrix helt enkelt räknar fel. Men när man gör saker så här komplicerat (dvs många segment och stopovers) så blir det näst intill omöjligt att reda ut.

En hurtig søgning gav følgende... Jeg skal lige se om der er plads i "P-klasse" på vejen der over.
lxnyc.png

M.K Du er med på at der er 28 dages forkøbskrav right? dvs. pt. er den her relevant for udrejse 28/7 - 15/8

Ja absolut tänkte resa ut 10-11 augusti och hem igen 30-31 augusti. Jag uppskattar verkligen ert engagemang. Jag hoppas att jag kan vara till hjälp en annan gång. Problemet är bara att det är hopplöst att finna bonusbiljetter med SAS mitt i högsäsongen och vill verkligen resa bekvämt med familjen till ett bra pris. Matrix är dock inte enkelt för en amatör som mig märker jag.

En hurtig søgning gav følgende... Jeg skal lige se om der er plads i "P-klasse" på vejen der over.
Visa bifogad bild 25788

M.K Du er med på at der er 28 dages forkøbskrav right? dvs. pt. er den her relevant for udrejse 28/7 - 15/8

Du kan tyvärr inte lita på platstillgång som visas på ITA Matrix när det gäller SWISS flygningar. De kör Married segments....
http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/17548-flygbolagen-har-married-segment.html

De två SWISS routing är ej giltiga för via Miami i praktiken då de flyger inte mellan Geneva - Miami, varken själva eller som codeshare.

Du kan tyvärr inte lita på platstillgång som visas på ITA Matrix när det gäller SWISS flygningar. De kör Married segments....
http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/17548-flygbolagen-har-married-segment.html

Dobbelt øv! Nu nåede jeg ikke at se dit første indlæg, men så kunne jeg da have sparet søgningen...

Sökningstips:
OBS: specificera vilket bolags routing du vill använda genom att skriva "/ f os..PLNNDKW".
Andra viktiga punkten är att använda "/ f os..PLNNDKW" även för sträckan mellan New York och Miami. Annars får du andra priser (någon sorts End-on-End biljett) på denna sträcka.
Screenshot20140630_1.png

Sökningsresultat:
Screenshot20140630_2.png

Många tack Dr Miles! Ni på BC är verkligen bäst! Jag ska ringa Amex på en stund och försöka få till en bokning. Jag lyckades även få till ett alternativ tack vare er hjälp som de kanske kan boka:
Itinerary details

Modify search
Flights
Itinerary
Itinerary

Copenhagen (CPH) to Zurich (ZRH) - sön, aug 10
SWISS SWISS 4705 Dep: 6:00em Arr: 7:45em 1h 45m Canadair RJ 900 Business (P)
OPERATED BY SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM (SAS)

Zurich (ZRH) to Miami (MIA) - mån, aug 11
SWISS SWISS 64 Dep: 1:20em Arr: 5:45em 10h 25m Airbus A330 Business (P)

Miami (MIA) to Newark (EWR) - ons, aug 27
United Airlines, Inc. United Airlines, Inc. 1595 Dep: 12:51em Arr: 3:50em 2h 59m Boeing 737 Business (Z)

Newark (EWR) to Zurich (ZRH) - sön, aug 31
United Airlines, Inc. United Airlines, Inc. 134 Dep: 6:30em Arr: 8:40fm 8h 10m Boeing 767 Business (P)
mån, sep 1

Zurich (ZRH) to Copenhagen (CPH) - mån, sep 1
SWISS SWISS 1270 Dep: 12:20em Arr: 2:05em 1h 45m Airbus A321 Business (P)

Cost per passenger (including taxes & fees) 10 391,00 x 2 (2 adults)
Cost per passenger (including taxes & fees) 8 509,00 x 1 (1 child)
Total cost for 3 passengers 29 291,00

Det blir nog söka lite till först men detta verkar bli kanon!

Tackar!!

Nu ved jeg ikke hvilke aftaler du har med AMEX, men hvorfor ringer du ikke til Austrian?

Edit:
Du skal naturligvis ringe til Swiss...

Last edited:
Toppen