Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Det är för mycket valmöjligheter för mig, hade det varit en mistake fare med endast avresa julafton hade jag slängt fram kreditkortet men nu får jag bara spel på vilket/vilka bolag jag ska välja samt när jag ska åka.

Någon som har åsikt vilket av dessa bolag som har bästa förutsättningar för att resa med spädbarn? Både för mig och barn men också för resten av passagerarna. Vet att det finns en tråd för detta men frågar ändå här då frågan är deal-specifik.

Man måste nog väga in vilket flygplan /kabin det är också. Skrikande spädbarn i A380:s enorma J-sal kan stressa den lugnaste förälder, så sådana LH-rutter skulle jag vara "försiktig" med ... Annars säger jag LH "i övrigt" eller LX, har dock ingen erfarenhet av UA TATL. /Hälsningar från en som gått med otröstligt barn i famnen en natt i SAS Economy medan graviditetsillamående hustrun försökte vila.

Det blev AF/KLM tillslut. På AF blev det 777:an med nya businessstolarna, rad 10 hade två platser med bassinett vilket såg lämpligt ut. På KLM (747) knep jag dubbelstolarna på rad 1. Hade sett fram emot att flyga övre däck på en 747:a men rad 1 såg verkligen privat ut, hoppas det blir bra.

Välj i alla fall inte Air Canadas fiskbenskonfiguration (det gäller även bl a för Virgin Atlantic och Cathay Pacific men inte för denna deal).
Det är ingen bra konfig när man reser med barn.

Jag har precis valt denna kombination för en resa i sommar. Med inf. Vad är det som är så dåligt?

Jag skriver en extra gång för att jag har fått frågor från andra medlemmar.
Det finns priser till de flesta destinationer i Nordamerika. Inte bara till New York.
T ex till Hawaii kostar det ca 10.600 DKK inkl. skatter (ca 13.700 SEK eller ca 13.000 NOK).
Vill du ha stopover är denna fare bättre än den dealen från Dublin.

Screenshot20141227_1.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bästa dr.miles - hur kan jag söka efter resor med stopover till denna fare - är det bara Matrix grejen som gäller eller går det på något sätt via United.com ?

Kan nog gå via united.com (testa multi-city-funktionen!) men jag gissar att Matrix är enklare eftersom man har mer kontroll.

Toppen