Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Hej, Någon som vet om dessa biljetter (Till St Kitts) går att köpa idag till det priset och i så fall vart? :)

Ja, det går att köpa. Dock prisas det inte korrekt via AAs svenska sajt, men fungerar helt korrekt via amerikanska sajten. Nackdelen är förstås valutatransaktion med kreditkort. Borde bli korrekt via den finske sajten, men samma sak där: pris i EUR.

Kom ihåg att billigaste pris kräver biljettering 60 dagar innan avresa. Jag skall boka 3 platser i veckan för utresa i mellandagarna. Rätt fullt mellan MIA-SKB, så viktigt att kolla tillgänglighet via ExpertFlyer innan man provar boka.

Jag har sökt på AA Amerikanska hemsida men får endast upp biljetter för 6000 USD styck, är det något fel jag gör? Jag har sökt på HEL - SKB runt påsk? Tack för all hjälp.

Har du kollat via ExpertFlyer att det finns plats på dina datum i rätt bokningsklass?

Jag har använd multi-segment funktionen. Har dock just nu själv problem med HEL-SKB men blir rätt TXL-SKB. Så prova kombinationen av att leta att det finns platser i rätt klass på dina flyg/datum, multi-segment, och TXL eller HEL som avreseort.

Hej, jag hittade biljetter till St Kitts, 2 st runt påsk för 23 tkr. Sökte på fare type och valde exclusive business promotion.

Har man problem kan det vara värt att ringa och boka. Då brukar de kunna tala om varför det inte går att boka. Det kan ju vara POS som spökar och det är svårt att veta utan att prata med någon som kör ett riktigt bokningssystem.

Med koll hit och dit och fram och tillbaka, provbokningar, sökningar etc för att reda ut allt(och försöka hitta nått smartare) i den här tråden har jag nu lagt ner nästan 2 timmar... Med tanke på att jag bokade(Curacao över nyår) redan 3:e september så får jag nog inse att jag lider av BC.SE syndromet :rolleyes:

Med koll hit och dit och fram och tillbaka, provbokningar, sökningar etc för att reda ut allt(och försöka hitta nått smartare) i den här tråden har jag nu lagt ner nästan 2 timmar... Med tanke på att jag bokade(Curacao över nyår) redan 3:e september så får jag nog inse att jag lider av BC.SE syndromet :rolleyes:

Uppskattar att jag har lagt ca 5-6 timmar på denna deal i att provboka och söka 3 platser till St. Kitts :)

Hej igen,
Nu när jag kollar står det: exclusive business class promotion/main cabin.
Vad betyder detta, det låter som economy? Jag kollar på resan mellan Helsinki och St Kitts och jag använder AA Finska hemsida. Vart bokar ni detta och hur hittar ni priset? :)

Hej igen,
Nu när jag kollar står det: exclusive business class promotion/main cabin.
Vad betyder detta, det låter som economy? Jag kollar på resan mellan Helsinki och St Kitts och jag använder AA Finska hemsida. Vart bokar ni detta och hur hittar ni priset? :)

Jag bokade Curacao men jag använde USA, den sidan fungerar betydligt bättre.

Toppen