Senaste nytt

[Business class] Göteborg-Beijing T/R, Austrian Airlines, 17.700 SEK inkl. skatter

Vem är först att hitta en routing som ger EBD?

Umiddelbart er det den routing via MEL, der giver flest EB point, - de strækninger der flyves af Austrian/Lufthansa giver kun 100% Hvor CA/TG/SK mfl. giver 200%

Routingen via MEL giver 54.500 EB point uden EBG bonus på de 2 flyvninger med SAS

Hur skapas dessa routingtabeller egentligen? Det kan väl knappast vara någon stackars människa som sitter och hittar på alla dessa kombinationer...

Och hur många av dem är verkligen bokningsbara (med tanke på stopover/minsta anslutningstid och liknande? Vart vänder man sig för att boka en sjukt galen routing som förvisso är legal men (enligt normala människor) märklig?

Jag undrar faktiskt om Austrian själva VERKLIGEN skulle boka en sådan resa (trots vad routingtabellerna säger) utan hänvisa till att "det går inte - sorry - auf wiedersehen!" Man skulle snarare behöva hitta något hål i väggen som man litar på

Borde inte någon kunnig person kunna skriva ett skript som mäter alla alternativ via GCMAP? Eller är vissa routings kombinationer av koderna i Dr. Miles' inlägg?

En fråga. ...

Måste man ha visum till Kina om man aldrig lämnar Pekings flygplats?
För mig kommer stopover vara mina så kalkade stays. Jag flyger vidare så fort spm möjligt efter landning i Peking.

En fråga. ...

Måste man ha visum till Kina om man aldrig lämnar Pekings flygplats?
För mig kommer stopover vara mina så kalkade stays. Jag flyger vidare så fort spm möjligt efter landning i Peking.

Du behöver inte visum vid international transfer. Du går igenom en pass-/säkerhetskontroll och får en stämpel i passet men visum krävs inte. Gjorde precis detta SYD-PEK-LHR i januari. Bra att veta är dock att transferdiskarna för nytt boardingkort inte alltid är öppna. Flyger du till ett tredje land kan du nyttja visumfri vistelse i 72 timmar och kan då gå ut till incheckningsdiskarna landside ifall transfer är stängt.

Du behöver inte visum vid international transfer. Du går igenom en pass-/säkerhetskontroll och får en stämpel i passet men visum krävs inte. Gjorde precis detta SYD-PEK-LHR i januari. Bra att veta är dock att transferdiskarna för nytt boardingkort inte alltid är öppna. Flyger du till ett tredje land kan du nyttja visumfri vistelse i 72 timmar och kan då gå ut till incheckningsdiskarna landside ifall transfer är stängt.

Jo...men räknas detta som transfer?
Biljetten är ju tur och retur peking.

Ibland frågar dom ju om visum innan man får checka in.

Toppen