Senaste nytt

[Business class] Frankfurt/München-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.470 EUR inkl. skatter

Flying Finn

Medlem
@nota bene Jo, av samma orsak så är mina två resor till Karibien inte av den billigaste varianten till Punta Cana, utan jag faktiskt vill vara ett par dagar på SXM för att avnjuta flygbuller på stranden. :D St. Lucia eller St. Kitts & Nevis var ett logiskt val som andra mål. Har inget intresse att åka till Dominikanska republiken. Dock är det ju roligt med att få resa till kufiska destinationer endast p.g.a. något jävla FFP-maraton.

Min routing är ju inte maximerad, men det beror på att jag var lat och bokade på nätet. Per telefon skulle jag fått 120 TP till. Nåja, efterklokhet som kan undvikas vid nästa återkvalificering. Skulle inte ha nått BAEC Gold i varje fall ännu.
 

Dr. Miles

Expert
@nota bene Jo, av samma orsak så är mina två resor till Karibien inte av den billigaste varianten till Punta Cana, utan jag faktiskt vill vara ett par dagar på SXM för att avnjuta flygbuller på stranden. :D St. Lucia eller St. Kitts & Nevis var ett logiskt val som andra mål. Har inget intresse att åka till Dominikanska republiken. Dock är det ju roligt med att få resa till kufiska destinationer endast p.g.a. något jävla FFP-maraton.

Min routing är ju inte maximerad, men det beror på att jag var lat och bokade på nätet. Per telefon skulle jag fått 120 TP till. Nåja, efterklokhet som kan undvikas vid nästa återkvalificering. Skulle inte ha nått BAEC Gold i varje fall ännu.
Om du har bokat på British Airways webbsida, kan du avboka gratis inom 24 timmar från bokningstillfället.
Man måste ringa dem och avboka dock.
 

nota bene

Medlem
Verkar vara borta nu.
Hittar fare:n på Expertflyer fortfarande men inte live på ITA. Underligt då det inte är midnatt ännu i Europa.
Hur får du de sista 20 poängen?
Bokas väl i Business UK som ger 20 TP per leg? Så om man flyger MUC-HEL-LHR-MAN-USA borde det ge 40+80+20 i Europa (och 140+210+210 i USA/transtlantic vid optimering). Det blir t.o.m. 1400 TP?

Min bokning (som biljetterades ca 17.15 svensk tid) blev MUC-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-HNL med retur HNL-PHX-JFK-LHR-HEL-MUC. Bör ge 1360 TP.
 

agehall

Medlem
Bokas väl i Business UK som ger 20 TP per leg? Så om man flyger MUC-HEL-LHR-MAN-USA borde det ge 40+80+20 i Europa (och 140+210+210 i USA/transtlantic vid optimering). Det blir t.o.m. 1400 TP?
Fast det blir tre byten i EU och man fick väl bara ha två?

Fö ser jag inte denna fare i ExpertFlyer längre.
 

Flying Finn

Medlem
@agehall Mitt egna misstag, skrev fel i tråd. Hade för många flikar öppna i Firefox. Åtminstone just nu så hittar jag ILN0S4T1 på ExpertFlyer för MUC-HNL.Dock prissättning tycks inte lyckas?
 

agehall

Medlem
Var ju det jag sade? :p

Jag vet inte vad jag tänkte. Hsh, den bäst rutten man kan få till är FRA-HEL-LON-NYC-PHX-HNL T/R. Den ger 1360 numera oavsett om man kör LCY-JFK eller inte. Möjligen funkar även BOS, PHL och MIA, men det är viktigt att det är mer än 2000 miles på hoppet inom lower-48, annars missar man viktiga TP.

Åtminstone just nu så hittar jag ILN0S4T1 på ExpertFlyer för MUC-HNL.
Intressant. Det gör inte jag.
 

Flying Finn

Medlem
Intressant. Det gör inte jag.

Som sagt så måste jag troligen göra någonting annorlunda än du?

fares.jpg
 
Toppen