Senaste nytt

[Business class] Frankfurt - Honolulu, US Airways, 19 115 SEK inkl. skatter

Här är ett exempel:
BAEC Gold Run. ARN-LAX T/R på AA/BA 22.000 SEK all in. 1040 TP total.

Vad tror ni om hur många vanliga människor(inkl. vana resenärer) förstår denna beskrivning? Inte så många.
Då personen i fråga vet inte ens vad han/hon ska fråga för han/hon förstår ingenting.

Då är det bara att konstatera att jag är bortom all "räddning" när det gäller min nördnivå:p Betydelsen är fullständigt glasklar:eek: Men som sagts, vi ska ju inte skrämma bort folk härifrån:)

Sedan är min högst personliga åsikt att det är bra när red. slår ihop trådar på samma teman så det blir lättare att hitta.

Last edited:
Var det inte någon hake med BA+AA codeshare i business eftersom AA har vissa kärror med 3 klasser och man riskerade hamna i ngn form av premium eko istället för First?

Var det inte någon hake med BA+AA codeshare i business eftersom AA har vissa kärror med 3 klasser och man riskerade hamna i ngn form av premium eko istället för First?

Inte som jag vet. Dock finns det 3 klasser embart på JFK-LAX och JFK-SFO. Det innebär att man får färre Tier Points på en affärsklass biljett. T.ex. så är en av dagliga JFK-SFO-JFK på en B767-300 med 2 klasser medan alla andra är B767-200 med 3 klasser. Så på en resa som går ARN-LHR-JFK-SFO kan du hamna med två scenarier:
ARN-LHR BA CE 40 TP
LHR-JFK BA CW 140 TP
JFK-SFO AA Business 140 TP eller
JFK-SFO AA First 210 TP (AA 85)

Detta funkar på AA85 från JFK eller AA24 från SFO (tror jag)

Då är det bara att konstatera att jag är bortom all "räddning" när det gäller min nördnivå:p Betydelsen är fullständigt glasklar:eek: Men som sagts, vi ska ju inte skrämma bort folk härifrån:)

För min del är betydelsen också glasklar men innan jag hittade detta eminenta forum hade jag nog bara förstått hälften.

Toppen