011430121
Medlem
Död?Fast du hade lika gärna kunnat vara på andra sidan.
Död?Fast du hade lika gärna kunnat vara på andra sidan.
Jo, man har ett avtal med flygbolaget om transport mellan A och B, egentligen inte via C, D, E och F i det här fallet, sedan är det ganska uppenbart att man försökt nyttja kryphål och felaktigheter för att boka biljetter till ett helt orimligt pris för den rutten (via C, D, E och F).
Det finns ingen på BC som kan säga att dom aldrig skulle ge sig in i nått sånt här försök.
Den första av mina 2 resor , Avresa 6e April, hade blivit ändrad idag till FLR-FCO-DUS, ringde expedia och ville avboka med full återbetalning, agenten jag pratade med hade inte hört om detta problem, hon ringde dock Alitalia medans jag väntade och fick klartecken på att biljetten är fullt återbetalningsbar varpå resan cancelerades och nu är enligt henne en återbetalning på väg.
Min andra resa som är bokad i Oktober ligger kvar så hon ville inte röra den innan Alitalia varit inne och ändrat så jag får ringa igen när det sker.
Hon nämnde att flygbolaget skall göra återbetalning och att de har 2 till 12 veckors återbetalnings tid så nu blir det att kontakta American Express, där har kostnaden för resorna blivit bokförda som expedia.se Stockholm så borde ju vara expedia som återbetalar och inte Alitalia.
Varför? Om resebyrån säger att återbetalning ska ske så får man väl ge det en vecka först.Någon som ringt Amex och försökt stoppa betalningen? Vad säger de?
Alitalia vill inte att direktorn ska ut och åka. De har via Expedia meddelat att de avbokat 3 st flyg till Seychellerna. Jag har då begärt avbokning av min resa och Alitalia har lovat att betala tillbaka pengarna till mig.