Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Samma här..
Nån som vet hur man väljer sittplats på Korean Air (operating) när det är Alitalia codeshare?

Prova airfrance.se, där lyckades jag byta plats på Alitalia och Etihad flyg, Korean Air är ju ett skyteam bolag så kanske det fungerar även för dig, efter att jag ändrat platser på Etihad flygen kan jag även se de nya platserna på Etihads hemsida där jag tidigare inte kunde byta plats.

Prova airfrance.se, där lyckades jag byta plats på Alitalia och Etihad flyg, Korean Air är ju ett skyteam bolag så kanske det fungerar även för dig, efter att jag ändrat platser på Etihad flygen kan jag även se de nya platserna på Etihads hemsida där jag tidigare inte kunde byta plats.

Samma här.. men lyckades bara byta platser på Etihad på AF:s sida.. dock ej på AF eller Air Seychellernas flyg.. jaja

Flera på flyertalk vittnar om ombokade resor med ändrade datum. Vissa verkar ha blivit ombokade till enkelbiljetter Florens-Düsseldorf. Någon här som fått sin bokning ändrad? o_O

Tack för tipset, men för just denna flighten säger Airfrance.se: "Seat selection at check-in" (för övriga flighter jag jag välja sittplats)

Men om man köpt en resa till en destination och sen därifrån till Düsseldorf, då är det ju inte en enkel man köpt...
Jo, det är en enkel FLR-DUS med stopover vartsomhelst i världen..
Om man inte har bokat stopover (över 24 timmar mellan två flygningar) i bokningen, det är fortfarande en enkelbiljett mellan Firenze-Düsseldorf.
I detta fall finns det risk att man blir ombokad till mer kortare tur för att flygbolaget/en är skyldiga endast för transport från Firenze till Düsseldorf. Vilken routing de transporterar dig mellan de två städerna är inte väsentligt, förutom EG 261/2004 ifall man ankommer till slutdestination (Düsseldorf) senare än man har bokat.

Däremot har man bokat Stopover så är flygbolaget/en skyldiga att transportera passageraren till alla stopover städer mellan Firenze och Düsseldorf.

Toppen