Tack för bra tips! Bokade en resa ARN-HNL t/r i samband med jullovet. Det blev Star Alliance och Swiss/United kombo. Inget avancerat, men riktigt bra pris!
Men da får du vel ikke 140TP for flightene over USA mainland? Dette gis for de som er over 2000 miles?Om man vill flyga longhaul config från USAs fastland till Hawaii kan man göra det via Dallas och Chicago som exempel. Fick följande alternativ på Americans hemsida
Visa bifogad bild 107948
Då resan går ARN-LHR-ORD/DFW-HNL så är det korrekt att man missar ett stopp i USA som är svårt att få till med går onekligen att få fram.Men da får du vel ikke 140TP for flightene over USA mainland? Dette gis for de som er over 2000 miles?
Om någon har tips om hur man prissätter detta på British Airways hemsida tar jag gärna emot info om det. Kan få den prissatt korrekt på priceline, men inte på American eller British Airways hemsidor.
Jo men jag vill ha in max TP intjäning också typ enligt detta exempel.Bara att boka, går ju tom att få Alaska Airlines med BA flight code = Tier Points
Visa bifogad bild 107953
Då resan går ARN-LHR-ORD/DFW-HNL så är det korrekt att man missar ett stopp i USA som är svårt att få till med går onekligen att få fram.
Det är inget skillnad i TP intjäning på att flyga LHR-LAX-HNL jämfört med ORD och DFW.
Om man vill flyga longhaul config från USAs fastland till Hawaii kan man göra det via Dallas och Chicago som exempel. Fick följande alternativ på Americans hemsida
Visa bifogad bild 107948
Vet du vilka dagar eller när på året det är A330? Jag får bara upp A321 på de datum jag sökte på i december. Man torskar ju även "riktig business" som är på JFK-LAX i utbyte mot recliner business på JFK-PHXAA har även A330 mellan PHX och HNL och mellan PHX och JFK är det 2000+ miles