Senaste nytt

[Business Class]Europa-Nordamerika (inklusive Hawaii), från ca 15.000SEK (Star Alliance & One World)

Forsokte fa till en open jaw ARN-HNL/HNL-LRH runt jul/nyar, men fick upp ett pris pa 250 000 kronor... Enligt fare rules ska open jaw fungera. Soker jag t/r ARN/HNL sa hittar jag for 17000 kr.
Antar att du menar London Heathrow och inte La Rochelle i Frankrike.
Även om open jaw kanske tillåts så är jag övertygad om att denna fare är tur och retur till Honolulu med start och slut inom Sverige (då denna deal även verkar gälla för Göteborg och kanske fler orter i Sverige).
Du kan med andra ord inte välja att åka tillbaka tillvalfri ort i världen bara för att de tillåter open jaw, utan det måste vara inom avgränsningen för vart denna deal gäller, och den gäller inte till eller från London.

Det är ju inte AA Transcontinental A321 som flyger mellan fastlandet och Hawaii utan det är den vanliga konfigurationen med två klasser med den vanliga inrikes First. Jag tror också att BA nya business blir bra, men den är väl inte införd ännu vad jag vet. Sedan tycker jag att det är jämnare kvalitet på servicen på AA än vad BA brukar åstadkomma. Det är tyvärr inte ovanligt med ett bottennapp på servicen på BA långlinjer.

Och Star Alliance då... ?? Vad skall man välja där då??

Nej den går ju på JFK-LAX tex, ut till Hawaii blir det sen vanlig A321 med domestic First. Klart man kan välja att åka med färre stopp om man inte ska maxa TP-intjäning och då tex ta något av förslagen jag postade tidigare via Chicago eller Dallas för att få riktig business hela vägen.
Den nya business-kabinen är införd på delar av flottan och flyger på utvalda destinationer just nu, där får man läsa på lite vilka linjer och avgångar som har den så man bokar rätt, men den går att få till Chicago som exempel (om inget nu ändrats med utrullningen).
Latest Details On British Airways A350 & B777 Club Suite Routes + Photos...
Har man tur kan man även klämma in BAs nya A350-1000 till tex Boston, Austin, Philadelphia och Washington på resan där även denna nya stol finns installerad.

Men inte till LAX alt SFO..??

Last edited by a moderator:
Och Star Alliance då... ?? Vad skall man välja där då??

Men inte till LAX alt SFO..??

Du har bara två alternativ: United eller Air Canada. Air Canada flyger från YYZ och YVR. Från YYZ flyger Air Canada en B789 och det verkar på tidtabellen att man kan nå HNL samma dag. Notera att denna inte går varje dag. Från YVR är det single-aisle och i december en B737 MAX :eek:

Notera dock att YYZ-HNL är långt:
Great Circle Mapper

United flyger från EWR, IAD, ORD, IAH, DEN, LAX och SFO till HNL. Massor av olika kärror. Tror bara SFO/LAX har avgångar som går samma dag som Transatlantic. Jag personligen gillar en övernattning i mainland innan sista segmentet. Det är sjukt långt dit. Jag har bara flugit American till Hawaii och då var det single-aisle från LAX. Helt ok för 5t.

Nej går inte.... inte ens med multi stop går denna business fare att få fram

Får känslan av att LH/LX inte alltid vill släppa till ARN-FRA/MUC/ZRH, om man skall vidare till HNL för detta pris. Lösningen kan då bli att ansluta till LHR/FRA/MUC/ZRH, med SK i bokningsklass Y (dock inte codesahre). Från LHR flyger UA till SFO med en uppdaterad 77-200 vilket innebär äkta Polaris...

Så 757-200 SFO - LIH blir då bekvämare än 737-800 SFO-OGG??

Here you go. Det tar uppskattningsvis mellan 10 och 20 sekunder att navigera till United.com sen hitta United Airlines Fleet Information ;)
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/united-airlines-fleet.html

Där står allt du vill veta. Alla B757-200 serier som kallas B752 och B757 har som sajten visar Lie-flat. Den som heter B752 är B757-200ER med 16 stolar och var ursprungligen för internationella destinationer som t.ex. EWR-ARN. Den som heter B757 eller B757-200 (utan -ER) och har 28 stolar var konfigurerat för Transcont Premium: EWR-SFO/LAX och SFO-BOS.

Bra hårdvara i form av säte/IFE måste jag säga, men flygplanen är rejält slitna i kabinen.

Det är Senator som är Unitedexperten, han kommer säkert med ett bra svar
(när han druckit upp sin GT ;) )
Tyvärr har jag lite annat att tänka på dig med dagens tråkigaste nyhet.

Here you go. Det tar uppskattningsvis mellan 10 och 20 sekunder att navigera till United.com sen hitta United Airlines Fleet Information ;)
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/united-airlines-fleet.html

Där står allt du vill veta. Alla B757-200 serier som kallas B752 och B757 har som sajten visar Lie-flat. Den som heter B752 är B757-200ER med 16 stolar och var ursprungligen för internationella destinationer som t.ex. EWR-ARN. Den som heter B757 eller B757-200 (utan -ER) och har 28 stolar var konfigurerat för Transcont Premium: EWR-SFO/LAX och SFO-BOS.

Bra hårdvara i form av säte/IFE måste jag säga, men flygplanen är rejält slitna i kabinen.

Tyvärr har jag lite annat att tänka på dig med dagens tråkigaste nyhet.

Slitna men ändå trevligare än 737 orna...??

Toppen