Senaste nytt

[Business class] Europa-Beijing/Shanghai/Hong Kong/Tokyo T/R, SAS, från 1.535 EUR inkl. skatter

Priset gäller inte från alla europeiska länder utan från "de flesta" Euro-länder. (t ex Finland har inte de priserna)
Länder som har andra valutor än EUR, har de priser i sina valutor.

Priset gäller också från Tyskland så det går att flyga till t ex Hamburg eller Berlin.
Om du vill flyga tillbaka med vändande plan, tror jag att Hamburg är lättare än Berlin.

Polen, Finland, UK verkar uteslutna. Hittar OK pris från Paris till Hong Kong. Vågar man åka ned med den vändande kärran från ARN till CDG på separat biljett? För att sedan resa CDG-ARN-HKG-ARN på detta pris?
Jag gör detta till New York om en månad. Enkelbiljett till CDG, sedan börjar resan till New York med vändande kärra. Du kommer ju garanterat hem igen ivf - om det är försenat så är det som det är. Paris CDG är idealiskt liksom Bryssel och Amsterdam för detta.

Jag gör detta till New York om en månad. Enkelbiljett till CDG, sedan börjar resan till New York med vändande kärra. Du kommer ju garanterat hem igen ivf - om det är försenat så är det som det är. Paris CDG är idealiskt liksom Bryssel och Amsterdam för detta.

Undra om de inte låter dig åka till Paris öht om planet från Arlanda till Paris inte avgått i tid utan är mycket sent?

Undra om de inte låter dig åka till Paris öht om planet från Arlanda till Paris inte avgått i tid utan är mycket sent?
Fast det vet dom ju inte om, biljetten till Paris är ju bokad separat. Det är ett säkert kort. Det enda som kan hända är förstås att man missar planet från Arlanda men då kan man ju ev. casha in lite i ersättning. Vändande kärra känns därför idiotsäkert på ställen där man enkelt kan byta.

Är det verkligen idiotsäkert?

Jag tänker kraftiga förseningar/inställt flyg från Arlanda vilket påverkar returen (alltså första benet på bokningen ut i världen) tillbaka till Arlanda. Och att denna försening/inställda flygning leder till ombokning från ex. Paris, Bryssel eller Amsterdam.

Då kommer man ju inte ombord på planet (alltså det man ombokats till) och därmed lär man inte få fortsätta till New York eller vart man nu ska efter bytet på Arlanda.

Eller tänker jag helt fel nu?

Är det verkligen idiotsäkert?

Jag tänker kraftiga förseningar/inställt flyg från Arlanda vilket påverkar returen (alltså första benet på bokningen ut i världen) tillbaka till Arlanda. Och att denna försening/inställda flygning leder till ombokning från ex. Paris, Bryssel eller Amsterdam.

Då kommer man ju inte ombord på planet (alltså det man ombokats till) och därmed lär man inte få fortsätta till New York eller vart man nu ska efter bytet på Arlanda.

Eller tänker jag helt fel nu?
Så kan det vara och då kan man föreslå att man får åka direkt från Stockholm. Detta vet du ju förstås om eftersom du är på Arlanda redan för första flighten.

Så kan det vara och då kan man föreslå att man får åka direkt från Stockholm. Detta vet du ju förstås om eftersom du är på Arlanda redan för första flighten.
Och skulle SAS mot förmodan inte acceptera detta pekar du helt enkelt på artikel 5.c.iii i 261/2004...

Om man krediterar flygningarna till programmet som ger poäng/miles enligt flygavståndet (ej fast summa på intra-Europa rutter), kan det vara fördelaktigt att börja resan från Las Palmas (LPA) på Kanarieöarna.
  • Las Palmas-Stockholm: 2.695 miles
  • Stockholm-Hong Kong: 5.108 miles
  • Hong Kong-Beijing: 1.234 miles

(2.695 + 5108 + 1.234) x 200% x 2 (T/R) = 36.144 miles till Aegean Airlines Miles+Bonus.

(2.695 + 5108 + 1.234) x 150% x 2 (T/R) = 27.108 miles till Avianca LifeMiles

[(2.695 + 5108) x 150% + 1.234 x 125%] x 2 (T/R) = 26.492 miles till United Mileage Plus

Screenshot20160708 01 SK.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen