Senaste nytt

[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.920 EUR inkl. skatter

Jag vill ha snabbaste vägen och så lite byten som möjligt. Jag har övergett BA program så jag nöjer mej med poäng på AA, poängen är inte mitt huvudmål utan jag vill ha en snabb och bekväm resa. Det får nog bli via LAX, även om det verkar tilltalande att klara av immigration redan i Dublin.
Eftersom du har American Airlines AAdvantage Lifetime Platinum, är det bäst att kreditera flygningarna till AAdvantage. Du får 100% bonus miles på de flesta oneworld flygbolags flygningar.
I mitt AA program är jag däremot någon platinum status resten av livet som jag inte har någon nytta av eftersom AA inte flyger på ARN. Dessutom har jag 78 uppgraderingssegment på inrikesflygningar i USA att nyttja. Inget jag har någon större nytta av eftersom jag så gott som uteslutande reser i C klass.
Har frequent flyer medlemskapen överlevt sig själva ? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Eftersom du har American Airlines AAdvantage Lifetime Platinum, är det bäst att kreditera flygningarna till AAdvantage. Du får 100% bonus miles på de flesta oneworld flygbolags flygningar.

Har frequent flyer medlemskapen överlevt sig själva ? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag har ju inte haft någon större nytta av detta sedan jag slutade resa med AA för drygt 10 år sedan. Slapp visserligen betala avbokningsavgift på en awardresa som jag avbokade för någon månad sedan. Alltid något. Självklart går poängen till AA kontot om jag skulle köpa denna resa, vilket är lite lockande.

Detta kommer ändras under 2016 och man får poäng baserat på biljettens pris. Som Plt kommer man få en bonus men det kommer inte bli lika fördelaktigt som idag. Ej spikat vilket datum som gäller.

Jag vill ha snabbaste vägen och så lite byten som möjligt. Jag har övergett BA program så jag nöjer mej med poäng på AA, poängen är inte mitt huvudmål utan jag vill ha en snabb och bekväm resa. Det får nog bli via LAX, även om det verkar tilltalande att klara av immigration redan i Dublin.

Om inget ändrats senaste månaderna är väl via Dallas eller Chicago(säsongslinje) det bekävmaste alternativet.

• Gilla
Reactions: Alf
Toppen