Senaste nytt

[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.920 EUR inkl. skatter

Om du köper som två separata biljetter, har du ingen rättighet att bli om bokad ifall du missar din flight från Dublin.
Däremot om du bokar dem som en bokning, flygbolaget tar hand om dig, MEN du behöver att betala UK APD om du kopplar båda biljetter med avreseort i Storbritannien.
Skillnaden att starta resan i MAN jamfort med DUB var £5000 sa att ta ett separat flyg till DUB ar klart bast. Tror Air lingus har ca 10 flygningar om dagen sa nog ska man vaga sig pa det? Speciellt om man tar en overnight stay i DUB.[/QUOTE]

Jag ska sova pa saken och fundera over helgen om det gar att flyga sa langt med 5-aringar. Det verkar finnas ganska manga alternativ pa att ta dig fran DUB - HNL for drygt £4000. Nagon som har nagot bra hotell att rekommendera for en barnfamilj?

• Gilla
Reactions: Gus
Det finns en annan fare base:ILWEO4WA med AA till HNL till samma pris men verkar tillåta stopover.

Den hittar jag inte

images

Den hittar jag inte

images

God kväll @Homer och en god jul.

Jag hittade följande:
Fare basis code ILWEO4WA DUB - HNL med AA

SEASONALITY:
PERMITTED 23DEC14 THROUGH 02JAN15 OR 27MAR15 THROUGH
12APR15 OR 01JUL15 THROUGH 31AUG15 OR 22NOV15 THROUGH
30NOV15 ON THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR. SEASON
IS BASED ON DATE OF ORIGIN.

SALES RESTRICTIONS:
TICKETS MUST BE ISSUED ON/AFTER 18DEC14 AND ON/BEFORE 27JAN15.

STOPOVERS:
ORIGINATING AREA 2 -
2 STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT - 1 IN
EACH DIRECTION
LIMITED TO 1 FREE AND 2 AT EUR 100.00 EACH.
1 FREE IN CLT/PHL
2 AT ANY POINT AT EUR 100.00 EACH.
ORIGINATING AREA 1 -
3 FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
1 IN PHL/CLT
2 IN EUROPE.

Stop i USA bara tillåtet i Charlotte eller Philadelphia, bättre än inte alls.

Nej, det är fri stopover antingen i Charlotte eller i Philadelphia, men det går att ta stopover i valfri AA destination (dock man måste följa MPM regel + transfersregel) mot avgift, 100 EUR per stop, upp till 2 stopover.

T ex denna exempel visar stopover i Los Angeles vid utresan. Du kan se att baspriset är 100 EUR dyrare på utresan.
Screenshot20141219_4.png

Kollade på aa och det var samma pris. Dvs ruskigt billigt och nästan kriminellt att inte boka. Vad är att föredra? Ba dub - lhr - lax - hnl eller dub - ewr - lax - hnl med aa. Jag har baec gold så antar poängmässigt att Ba är bättre - men hur är skillnaden på själva resan?

Jag undrar om inte det där är en rate som i praktiken bara tillåts på US-flighter? Har hittat en sådan från Bryssel och det visade sig att den bara gick att få till om det transatlantiska segmentet var utfört av US (men med AA-nummer)

Hmm. Så var uppenbarligen inte fallet...

Kollade på aa och det var samma pris. Dvs ruskigt billigt och nästan kriminellt att inte boka. Vad är att föredra? Ba dub - lhr - lax - hnl eller dub - ewr - lax - hnl med aa. Jag har baec gold så antar poängmässigt att Ba är bättre - men hur är skillnaden på själva resan?

Se till att du åker med legs som endast har första klass samt att leggen är över 2000 miles!
Det maxar dina BA - tier. GGL nästa kanske?:)

Toppen