Det borde inte vara några problem om du åker SAS metall hela vägen. Har inte provat just i USA, men på NRT häromåret var det inga som helst problem. I värsta fall hänvisar de dig ju dessutom bara till den vanliga kön...Har en resa till San Fransisco inbokad i november. SAS hela vägen, Då jag är en simpel silverkund (och dessutom lite oerfaren ännu) undrar jag hur det fungerar med silverstatusen vid incheckning i USA. På Arlanda går det givetvis bra, men fungerar det lika bra i andra änden så att säga? Ibland när man ser bag drop-kön så känns den silverförmånen som den enda verkligt förmånliga.
Det gick utmärkt med business checkin som EBS från Heathrow med SAS i förra veckan. Borde väl vara samma service nivå överallt så länge det är SAS, annars faller tanken med den silverförmånen?Har en resa till San Fransisco inbokad i november. SAS hela vägen, Då jag är en simpel silverkund (och dessutom lite oerfaren ännu) undrar jag hur det fungerar med silverstatusen vid incheckning i USA. På Arlanda går det givetvis bra, men fungerar det lika bra i andra änden så att säga? Ibland när man ser bag drop-kön så känns den silverförmånen som den enda verkligt förmånliga.
Hoppas nu att den eländiga resebyrån bokat i en uppgraderingsbar klass och med separata PNR!
Det var precis det jag hade för mig. Ingen stor sak men det vore trevligt om det funkade. Har även på Arlanda fått argumentera för bagageförmånen ett par gånger så allt är inte alltid självklart.Förr var väl silver businesscheckin bara på SAS hemmabaser?
Det verkar vara ändrat när man läser nu, så det bör gälla på alla SAS flygningar oavsett var man checkar in. Så du kan nog vara lugn.Det var precis det jag hade för mig. Ingen stor sak men det vore trevligt om det funkade. Har även på Arlanda fått argumentera för bagageförmånen ett par gånger så allt är inte alltid självklart.
Jag var simpel silver på SFO förra året och kunde använda businesskön i alla fallHar en resa till San Fransisco inbokad i november. SAS hela vägen, Då jag är en simpel silverkund (och dessutom lite oerfaren ännu) undrar jag hur det fungerar med silverstatusen vid incheckning i USA. På Arlanda går det givetvis bra, men fungerar det lika bra i andra änden så att säga? Ibland när man ser bag drop-kön så känns den silverförmånen som den enda verkligt förmånliga.
Hoppas nu att den eländiga resebyrån bokat i en uppgraderingsbar klass och med separata PNR!