Senaste nytt

[Business class] Bryssel/Luxenburg-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.780 EUR inkl. skatter

Homer

Medlem
Och?

Det är imorgon i min kalender - vilken dag är det i din ?

När det är kort livslängd på en deal brukar det vanligtvis stå i rubriken*
Eftersom det inte gjorde det denna gång och dealen bara varade 48timmar efter Dr.Miles postat den
tyckte jag det var viktigt att påpeka när den gick ut så att ingen missade det.
Om det är något som du din surpung irriterar dig på så får du väl bara göra det.

*http://www.businessclass.se/deals/9...ran-stockholm-boka-senast-24-mars-2013-a.html
http://www.businessclass.se/flygbil...-vid-online-bokning-senast-2013-feb-14-a.html
 
När det är kort livslängd på en deal brukar det vanligtvis stå i rubriken*
Eftersom det inte gjorde det denna gång och dealen bara varade 48timmar efter Dr.Miles postat den
tyckte jag det var viktigt att påpeka när den gick ut så att ingen missade det.
Tycker inte det är fel att förstärka korta kampanjer eftersom jag snabbt skummar de flesta inlägg. Men det måste vara balanserat så det inte blir som reklamskyltar i Tokyo.
 

Dr. Miles

Expert
När det är kort livslängd på en deal brukar det vanligtvis stå i rubriken*
Eftersom det inte gjorde det denna gång och dealen bara varade 48timmar efter Dr.Miles postat den
tyckte jag det var viktigt att påpeka när den gick ut så att ingen missade det.
Om det är något som du din surpung irriterar dig på så får du väl bara göra det.

*http://www.businessclass.se/deals/9...ran-stockholm-boka-senast-24-mars-2013-a.html
http://www.businessclass.se/flygbil...-vid-online-bokning-senast-2013-feb-14-a.html

Ja, jag borde ha nog skrivit i början av dealen att det är kort deal även om det står i dealen.
Att dealens varaktighet blev kort är pga att jag postade dem sent. agehall tipsade mig de här dealerna till mig i god tid, men jag hade inte tillgång till internet ganska lång tid.

Enligt min erfarenhet visar det tyvärr många läser inte genom biljettregler på dealen. Jag fick tidigare en hel del PM om dealen som jag postade och de personerna frågade t ex "varför kan jag inte hitta några platser för avresa runt Jul och Nyår?" när det står att Blackout period just under Jul och Nyår.
 

Senator

Moderator
[Business class] Bryssel-Honolulu T/R, British Airways, 16.700 SEK inkl. skatter

Dr. Miles kommentar får mig att tänka på det enkla engelska ordspråk: "Your eyes will be the first part of you that goes blind". Jag tycker den eminenta Dr. Miles har ett enkelt format för detta där man inte behöver ha en gigantisk kunskap för att förstå vad som gäller. Läs först ordentlig, sen fråga. Det finns inga dumma frågor, och alla har olik kunskapsnivå. Men vi är bekväma av oss som människor och hittar ofta enkla lösningar som andra skall göra åt oss. Så testa själv lite om det är viktigt för dig.

Den typ av frågor som ställs till Dr. Miles i PM borde man ställa här då det är av allmän intresse..... efter man har läst på själv :)
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2014-07-05

[Business class] Bryssel/Luxenburg-Hawaii T/R, oneworld JV, 19.200 SEK inkl. skatter

BRU/LUX-HNL/OGG/ITO/KOA/LIH T/R
Flygbolag: American Airlines (AA), British Airways (BA), Finnair (AY) och IBERIA (IB)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: ILR21AP
Pris: 1.631 EUR + skatter ca 435 EUR och uppåt, totalt från ca 19.200 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 21 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: --
Gäller för utresa: under följande perioder varje år
  • mellan JUL-01 och AUG-31
  • mellan NOV-22 och NOV-29
  • mellan DEC-23 och JAN-02
  • mellan MAR-27 och APR-12
Stopover: Nej
Byte:
  • 2 byten i Europa i varje riktning
  • 2 byten i USA i varje riktning
MPM: 9.114 miles från Bryssel
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 300 EUR per gång
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-03-27

oneworld JV:s Business class kampanj från Bryssel/Luxemburg.
Priset gäller för avresa under sommaren.
Skyteam JV och Star Alliance JV har också linknade priser men ingen av de priserna tillåter stopover.
Köpa senast: 2015-MAR-31.

[Business class] Bryssel/Luxemburg-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.870 EUR inkl. skatter

BRU/LUX-HNL/OGG/ITO/KOA/LIH T/R
Flygbolag: American Airlines (AA), British Airways (BA), Finnair (AY), IBERIA (IB) och US Airways (US)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: I0SALE
Pris: 1.312 EUR + skatter ca 557 EUR och uppåt, totalt från ca 1.870 EUR (ca 17.500 SEK) inkl. skatter
Förköpskrav: 3 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2015-MAR-31
Gäller för utresa: mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
Stopover: Nej
Byte:
  • 2 byten i Europa i varje riktning
  • 2 byten i USA i varje riktning
MPM:
  • 9.114 miles från Bryssel till Honolulu
  • 9.231 miles från Luxemburg till Honolulu
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 300 EUR per gång
 

Dr. Miles

Expert
Toppen