Senaste nytt

Burgare i First

Johan76

Medlem
Hamburgare på högsta nivå är riktigt gott, dock så krävs det en del av restaurangen både vad gäller råvaror samt hantering. Inte superkomplext att laga till men heller inte helt enkelt.

Pubologi i Stockholm som Agö nämnde är ett bra exempel på en bra lägsta nivå, fast det kan klart bli bättre än så!

Själv är jag relativt kräsen och vill ha burgaren klassisk, men med mycket fräscha tillbehör (dvs. jag är inte favorit av Flippin' Burgers (Stockholm) som många älskar). Köttet är dock en kritisk ingrediens och jag har upptäckt att det handlar väldigt många om hanteringen för att få optimal smak, köttet måste malas optimal tid före värmning/stekning/servering. För nära och köttet smakar ingenting, för lång tid och det blir en marginell sur bismak som inte ska vara där.

Hur man ska få till detta på ett flygplan är över mitt förstånd, vi får hoppas att BA ber Heston Blumenthal om hjälp. Och nej jag är inte bitter att jag aldrig fick testa syreampullerna för att förhöja smaken på maten!!!
 

agehall

Medlem
Jag tar eventuell kritik, men måste ändå fråga om det även gällde när "sleeper-service" infördes :D hos BA?

De använde säkert samma motivering då - de kör med den är ju standard. (Samma motivering har tex använts för att försämra amenity kits mm) Sleeper service är dock något som jag faktiskt kan tro på att kunderna vill ha. Det är ärligt talat förbaskat kort mellan NYC och LHR.
 

rvarttinen

Medlem
OT: för den som vill ha en förstklassig bugare bör bege sig till Phil's Burger på Fleminggatan 49: Phil's Burger
... bättre än Flippin' och några andra entusiastställen.

... om storleken är av betydelse, BankOmat vid Odenplan gör dubbla burgare: odenplan
Dock, en passus; servicen kan vara "ojämn" ...
 
Jag såg en dokumentär om Air Force One. Barack Obama installerar sig på sin första flygning som president och kan i princip beställa vad som helst till middag. Han väljer hamburgare :)
 
Toppen