Senaste nytt

Bud på Radissons aktie

Jag äger 1 (en) aktie, känns som avgiften att sälja den skulle äta upp vinsten eller är detta ett sätt att komma runt avgiften?
Nordea tar 59sek per avräkningsnota
(Nu handlar jag inte så mycket med papper direkt så jag är inte helt orienterad här)
Ett tips för framtiden kan vara att undvika dom gammaldags storbankerna, Nordnet t.ex. tar 1SEK som minsta courtage om man inte har en portfölj mindre än 80.000 sek, då är det helt gratis.

Ett tips för framtiden kan vara att undvika dom gammaldags storbankerna, Nordnet t.ex. tar 1SEK som minsta courtage om man inte har en portfölj mindre än 80.000 sek, då är det helt gratis.
Under förutsättning att du öppet delar med dig av ditt innehåll i aktieportföljen med hela världen, i Nordnets forum.

Budet är ett pliktbud, Inget att bry sig om. HNA behöver säkert få kontroll över hela bolaget, bara att invänta ett nytt bud, det kommer nog i slutet av detta år.
Det måste gå en viss tid innan HNA kan erbjuda minoriteten ett högre pris.

Minoriteten är stor ca 48% och består av många institutioner deras agerande kommer att vara vägledande för övriga småägare.
Bara att relax, det finns ju ingen nedsida direkt.

iofs anonymt. Men om man inte gillar att dela med sig av sina affärer så kan man ju alltid betala 1SEK istället :)
1kr+0,25% Räkneexempel: handlar du 200st Rezidor blir courtaget 1+0,25%x34,90x200= 18,45kr.
Har man 1(en) aktie blir det lägre summa, närapå 1kr. Det går att föra över värdepapper avgiftsfritt till Nordnet och sedan sälja.

Toppen