Senaste nytt

Bryta ut T/R bokning till 2 separata One-way bokningar (Aegan Airlines)

Panda

Medlem
Hej,

Jag har en bokning som innehaller foljande flygningar.

Utresa
9/10 - 12:40 - 17:15 - ARN-ATH (Aegan Airlines - Booking Class U - Economy, Economy)
9/10 - 19:00 - 20:00 - ATH-RHO (Aegan Airlines - Booking Class U - Economy, Economy)

Hemresa
13/10 - 06:00 - 07:00 RHO-ATH (Aegan Airlines - Booking Class T - Economy, Economy)
13/10 - 09:00 - 11:45 ATH-ARN (Aegan Airlines - Booking Class T - Economy, Economy)

Da jag inte kommer kunna aka hemresan, sa undrar jag om det ska ga att bryta ut hemresan fran det ordinarie bokningsnumret till ett nytt, for att sedan lata en kompis flyga hemresan mot betalning for endast namnbyte? Jag testade att ringa Aegan men de sa att det var emot reglerna och lat mig inte gora det. Ar det vart att testa igen? Eller ar detta standard?

Nu vet jag inte hur Aegean prissätter, men kan vara så att en enkelresa är mycket dyrare än en tur och retur.
Biljetter behöver dessutom skrivas om och biljetteras på nytt i så fall.

Säger de nej skulle jag bara acceptera det, för det du vill göra är inget som är tänkt att man ska göra. Även om det säkert rent "tekniskt" går att göra.

Två enkelbiljetter är inte dyrare än en tur och retur.

Booking Class U och T säger inte så mycket när den klassen kan köpas i LIGHT / FLEX och COMFORT FLEX.
Det enda jag kan med säkerhet säga att dom biljetterna har varit billiga.
Varför inte bara boka om hemresan till det datum som passar och låta kompisen köpa sin egna biljett.

Rent teknisk kan man ikke "splitte" en hjemrejse (eller flysegmenter) ud til et nyt bookingnummer. Jeg jobbar i rejsebureau, og det kan man ikke gøre i bookingsystemerne.

Man kan bare "splitte" om du har flere personer på samme booking. Så kan man "splitte" ud en/flere personer til et nyt bookingnummer.

Man kan bare "splitte" om du har flere personer på samme booking. Så kan man "splitte" ud en/flere personer til et nyt bookingnummer.

Kan man lyckas med detta om man förklarar att man kommer vara en helt annan person efter en helg på Rhodos? Och därmed borde kunna splitta resan ;)

Kan man lyckas med detta om man förklarar att man kommer vara en helt annan person efter en helg på Rhodos? Och därmed borde kunna splitta resan ;)

Nej det kan man ikke :)

En billet er et personligt dokument og hele rejsen skal bruges af samme person. Der er ingen måde, man kan "splitte" rejsen, så én person rejser ud og en anden person rejser hjem. :D
Jeg har jobbat i næsten 20 år på rejsebureau i både Leisure og Business. Og man kan ikke gøre det, som Panda ønsker på noget sätt.

Toppen