Senaste nytt

Brukar ni bjuda in randoms till lounge?

Jonas C

Medlem
Bli inte förvånad om du hamnar bakom lås och bom om du gör det i Sverige


6 kap 11 § Brottsbalken: Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning, döms för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i högst ett år.
Vad som sägs i första stycket gäller även om ersättningen har utlovats eller getts av någon annan.

...
Med ersättning menas både ekonomisk ersättning och annan typ av ersättning - exempelvis alkohol eller narkotika.

Försök till köp av sexuella tjänster är straffbart enligt 23 kap. brottsbalken

:cool:

Med andra ord, så är det även straffbart om man bjuder en kvinna på en drink på krogen?
 

Lonelyflyer

Medlem
Ja flög TXL-AMS-ARN förra året och hamnade bredvid en svensk grabb i min ålder på KLMs kärra mellan just txl och ams
Vi surrade som tusan och när det sen visade sig att han skulle vidare till göteborg och jag till stockholm och insåg att vi båda hade två timmars väntetid erbjöd han mig att gästa crownloungen

Klart man blir glad en sån gång, ofta handlar det nog att få lite sällskap medan man är ute och reser. Kul att surra med nån svensk liksom..

I efterhand är jag glad att jag är lite spontan och rätt surrig av mig, många sitter själva och vill inte surra med den man sitter bredvid, men i det här fallet var det bra utdelning på frågan: Tror du är det är många svenskar som flyger mellan berlin o amsterdam idag? (ja såg att han läste DI så ja chansade att han var svensk :))
 

Bryant

Medlem
För en dryg månad sedan var jag på väg in i SAS loungen i OSL och framför mig i kön stod det en dam som försökte ta med sig sin väninna in i loungen på en SAS voucher (en sådan som kom med SAS tidningen). Kvinnan i receptionen förklarade snällt att det bara var en som hade tillträde med voucher. Då gjorde jag den goda gärningen och gästade in väninnan så de båda kunde uppleva loungen.
 
Imorgon kommer jag att sitta på Arlanda hela dagen (flyger till London på kvällen) och jag är gärna någons "random" då jag inte har access själv.
 

EricT

Medlem
Finns nog inga kvinnor som följer tråden tror jag...

Nej jag har aldrig bjudit in någon random. Skulle nog inte orka det heller!
 
Jag har gjort det 2 gnr i ARN på inrikes lounge på grund av kortläsaren funkade inte. Båda gånger var det en annan resenär som försökte komma in men personalen ville ha ett riktigt boardingpass. Jag visade mitt och sa att den här personer är min sällskap. Båda gånger det gått smidigt så på det sätt tagit med randoms med mig till lounge.

Det som jag tyckte var konstigt var att första gången den här herren som jag hjälpte in till Lounge, inte ens tackade mig. På andra gången fick jag en stor tack för omtänksamhet av kvinnan som jag hjälpte in till lounge. Det glädje mig. :)
 
Finns nog inga kvinnor som följer tråden tror jag...

Jodå, visst finns det kvinnor som läser tråden. Kan bara svara för mig själv o jag har i vart fall inte tagit illa upp. Snarare fått mig ett par goda skratt.
Man måste inte vara humorbefriad bara för att man är kvinna ;)

Eftersom min organisation bara accepterar billigast möjliga biljetter/resande så har jag inget lounge-access. Skulle bli jätteglad om någon var spontant gästfri o bjöd med mig in i loungen.
Ni har chansen närmast på ons 29 feb 12:10-14:10 då jag har en stund över på väg fr BRU-GOT ;)
 
Toppen